Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako ovplyvňuje rýchlosť načítania stránky predaj v internetovom obchode?

Je sekunda veľa? Vo virtuálnom svete určite. Monitorovanie a optimalizácia rýchlosti načítania webovej stránky sú mimoriadne dôležité. Napriek tomu je pre mnohých e-commerce podnikateľov rýchlosť načítania stránky stále zanedbateľným problémom. 

Ako ovplyvňuje rýchlosť načítania stránky predaj v internetovom obchode?

Čas sú peniaze

Nie je žiadnym tajomstvom, že rýchlosť načítania stránky je jedným z najdôležitejších faktorov poradia vo vyhľadávačoch. Algoritmy Google tento faktor zohľadňujú už viac ako desať rokov.

Rýchlosť načítania stránky je mimoriadne dôležitá, a to nielen z dôvodu SEO. Má významný vplyv na konverzie vrátane predaja v internetovom obchode. Testy webových stránok dokázali, že skrátenie času načítania stránky len o 0,1 sekundy znamená zníženie miery odmietnutia v retaile o 5,7 % a zvýšenie konverzií až o 8,4 %!

Skúsenosti popredných spoločností a bežných spotrebiteľov

Giganti v oblasti elektronického obchodu dokazujú, že rýchlosť stránky má obrovský vplyv na predaj. Najväčší svetový internetový predajca Amazon zase vypočítal, že ak by sa rýchlosť jeho stránky znížila len o 1 sekundu, prišiel by ročne až o 1,5 miliardy dolárov. Čínska predajná stránka AliExpress zaznamenala 10,5 % nárast objednávok a 27 % nárast miery konverzie nových zákazníkov po skrátení času načítania stránky o 36 %!

Podľa údajov až 70 % používateľov tvrdí, že rýchlosť webovej stránky ovplyvňuje ich nákupné správanie. Viac ako 45 % ľudí zároveň tvrdí, že je menej pravdepodobné, že nakúpia na eshope, ak sa neotvorí tak rýchlo, ako očakávali. Najmenej trpezlivosti prejavujú používatelia smartfónov. Ukázalo sa, že 53 % mobilných návštevníkov opustí stránku, ak jej načítanie trvá dlhšie ako 3 sekundy. Pritom viac ako polovica návštevnosti e-shopov pochádza z mobilných zariadení. Znepokojujúcim faktom je, že priemerná mobilná webová stránka sa načítava o 87 % dlhšie ako na stolnom počítači!

zdroj: Andrea Piacquadio for Pexels

Neuspokojivá rýchlosť načítania stránky vedie k nižšej spokojnosti používateľov, vyššej miere odmietnutia a menšej ochote vrátiť sa na stránku. 

Ak chcete skontrolovať rýchlosť svojej stránky, stačí použiť správny nástroj. Jednou z najlepších je služba PageSpeed Insights od spoločnosti Google. Po zadaní adresy vybranej webovej stránky sa zobrazí správa, ktorá analyzuje načítanie stránky na mobilných zariadeniach a na stolových počítačoch. Okrem toho v správe nájdete návrhy, ako v danom prípade zlepšiť rýchlosť načítania stránky.

V 21. storočí žijeme rýchlo a intenzívne a svet okolo nás sa mení závratným tempom. Podnikanie musí držať krok s týmto životným tempom, inak začne zaostávať. Najmä preto, že čas sú v e-biznise peniaze, a to doslova! Preto sa oplatí dbať na rýchle načítanie webovej stránky e-shopu. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+