3 min. čítanie

Ako ovplyvňuje rýchlosť načítania stránky predaj v internetovom obchode?

Je sekunda veľa? Vo virtuálnom svete určite. Monitorovanie a optimalizácia rýchlosti načítania webovej stránky sú mimoriadne dôležité. Napriek tomu je pre mnohých e-commerce podnikateľov rýchlosť načítania stránky stále zanedbateľným problémom. 

Ako ovplyvňuje rýchlosť načítania stránky predaj v internetovom obchode?

Čas sú peniaze

Nie je žiadnym tajomstvom, že rýchlosť načítania stránky je jedným z najdôležitejších faktorov poradia vo vyhľadávačoch. Algoritmy Google tento faktor zohľadňujú už viac ako desať rokov.

Rýchlosť načítania stránky je mimoriadne dôležitá, a to nielen z dôvodu SEO. Má významný vplyv na konverzie vrátane predaja v internetovom obchode. Testy webových stránok dokázali, že skrátenie času načítania stránky len o 0,1 sekundy znamená zníženie miery odmietnutia v retaile o 5,7 % a zvýšenie konverzií až o 8,4 %!

Skúsenosti popredných spoločností a bežných spotrebiteľov

Giganti v oblasti elektronického obchodu dokazujú, že rýchlosť stránky má obrovský vplyv na predaj. Najväčší svetový internetový predajca Amazon zase vypočítal, že ak by sa rýchlosť jeho stránky znížila len o 1 sekundu, prišiel by ročne až o 1,5 miliardy dolárov. Čínska predajná stránka AliExpress zaznamenala 10,5 % nárast objednávok a 27 % nárast miery konverzie nových zákazníkov po skrátení času načítania stránky o 36 %!

Podľa údajov až 70 % používateľov tvrdí, že rýchlosť webovej stránky ovplyvňuje ich nákupné správanie. Viac ako 45 % ľudí zároveň tvrdí, že je menej pravdepodobné, že nakúpia na eshope, ak sa neotvorí tak rýchlo, ako očakávali. Najmenej trpezlivosti prejavujú používatelia smartfónov. Ukázalo sa, že 53 % mobilných návštevníkov opustí stránku, ak jej načítanie trvá dlhšie ako 3 sekundy. Pritom viac ako polovica návštevnosti e-shopov pochádza z mobilných zariadení. Znepokojujúcim faktom je, že priemerná mobilná webová stránka sa načítava o 87 % dlhšie ako na stolnom počítači!

zdroj: Andrea Piacquadio for Pexels

Neuspokojivá rýchlosť načítania stránky vedie k nižšej spokojnosti používateľov, vyššej miere odmietnutia a menšej ochote vrátiť sa na stránku. 

Ak chcete skontrolovať rýchlosť svojej stránky, stačí použiť správny nástroj. Jednou z najlepších je služba PageSpeed Insights od spoločnosti Google. Po zadaní adresy vybranej webovej stránky sa zobrazí správa, ktorá analyzuje načítanie stránky na mobilných zariadeniach a na stolových počítačoch. Okrem toho v správe nájdete návrhy, ako v danom prípade zlepšiť rýchlosť načítania stránky.

V 21. storočí žijeme rýchlo a intenzívne a svet okolo nás sa mení závratným tempom. Podnikanie musí držať krok s týmto životným tempom, inak začne zaostávať. Najmä preto, že čas sú v e-biznise peniaze, a to doslova! Preto sa oplatí dbať na rýchle načítanie webovej stránky e-shopu. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok