Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Ako nájsť kľúčové slová pre SEO

Vyhľadávací systém Google používa viac ako 200 faktorov na rozhodovanie o poradí webstránok. Ak chcete, aby vaša stránka vynikla, je dôležité urobiť dôkladný analýzu kľúčových slov. Nájsť tie správne kľúčové slová, ktoré oslovia vaše publikum, vám pomôže vytvoriť dobrú stratégiu, ktorá posunie vaše stránky vyššie vo výsledkoch vyhľadávania a prinesie im stabilnú bezplatnú návštevnosť. Tento sprievodca analýzou kľúčových slov sa bude zaoberať jej významom a ukáže vám, ako nájsť najlepšie kľúčové slová pre váš obsah a zároveň zabezpečiť, aby zodpovedali tomu, čo ľudia hľadajú.

Ako nájsť kľúčové slová pre SEO
Zdroj: Depositphotos

Ako na kľúčové slová

Kľúčové slová sú slová a frázy, ktoré sa používajú na tvorbu a optimalizáciu online obsahu. Niekedy sa nazývajú aj SEO keywords. Z pohľadu potenciálneho zákazníkov sú to slová, ktoré zadávajú do vyhľadávacieho poľa a ktoré najlepšie popisujú produkty alebo služby, ktoré chcú nájsť, alebo otázku, na ktorú chcú odpoveď. Pre marketérov starostlivo vybrané kľúčové slová informujú vyhľadávače o obsahu vašej stránky a pomáhajú im zaradiť ju a odporučiť.

Kľúčové slová môžu veľa povedať o tom, ako vaše publikum rozmýšľa a poukázať na ich pocity, túžby a potreby – to označujeme ako keyword intent, alebo zámer kľúčových slov. Použitie správnych kľúčových slov vo vašom písaní môže výrazne zlepšiť úspech vášho podnikania. Kľúčové slová sa zvyčajne používajú na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) alebo všeobecný marketing. Cieľom je, aby sa vyhľadávacie výrazy zákazníka zhodovali s kľúčovými slovami na vašej stránke.

Prečo je analýza kľúčových slov dôležitá

Výrazy na vašom webe opisujú vaše podnikanie a to, čo predávate. Ale vyhľadávače ako Google používajú frekvenciu a kvalitu kľúčových slov vo vašom obsahu na rozhodovanie, kam umiestniť vašu stránku na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP). Vyššie umiestnenie v SERP prináša viac návštevnosti a viditeľnosti. V skutočnosti asi 32 % všetkých kliknutí smeruje na prvý výsledok vo vyhľadávaní Google.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vďaka analýze kľúčových slov môžete nájsť najlepšie výrazy, ktoré sú populárne aj špecifické. Takto môžete vyhovieť potrebám zákazníkov ešte predtým, ako si to uvedomia. Použitie dobrých kľúčových slov v blogových príspevkoch, článkoch alebo detailoch produktov môže pomôcť vašej webstránke umiestniť sa vyššie, čo prinesie viac návštevníkov a pomôže vám prekonať konkurenciu.

Ako začať s analýzou kľúčových slov

Pred tým, ako s analýzou kľúčových slov začnete, mali by ste sa oboznámiť s niektorými základnými pojmami:

  • Hlavné kľúčové slová sú hlavné výrazy, pre ktoré chcete dosiahnuť umiestnenie a zámerne ich zahŕňate do titulku, URL, meta popisu a textu.
  • Long-tail keywords sú špecifické frázy s tromi alebo viacerými slovami, ktoré často používajú nakupujúci v neskorších fázach nákupného cyklu
  • Porozumenie zámeru vyhľadávacieho dotazu používateľa sa nazýva relevancia kľúčového slova.
  • Mesačný objem vyhľadávania, alebo MSV, je priemerný počet vyhľadávaní kľúčového slova za mesiac.
  • Obsahová autorita znamená ukázanie znalostí vašej webstránky prostredníctvom podrobného obsahu, ktorý je prepojený s iným obsahom.

Ako na analýzu kľúčových slov

Na nájdenie kľúčových slov, ktoré potrebujete na pritiahnutie cieľového publika a vytvorenie silnej stratégie kľúčových slov, postupujte podľa týchto krokov:

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast
  • Zadajte široké témy súvisiace s vašou oblasťou.
  • Pridajte výrazy, ktoré by ľudia mohli použiť na nájdenie každej témy.
  • Nájdite súvisiace vyhľadávacie výrazy.
  • Skontrolujte silu kľúčových slov.
  • Zistite, ako sa umiestňujete vo vašej oblasti.
  • Skontrolujte vyhľadávací zámer.

Udržiavanie umiestnenia kľúčových slov

Na udržanie vysokého umiestnenia kľúčových slov sledujte zmeny algoritmu a pravidelne aktualizujte svoj obsah. Hľadajte nové príležitosti a populárne kľúčové slová, ktoré by mohli pomôcť vášmu obsahu umiestniť sa vyššie.

Nezabudnite, že analýza kľúčových slov je len prvým krokom vo vašej SEO stratégii. Ak chcete skutočne vyniknúť, uistite sa, že všetok váš obsah je užitočný, ľahko čitateľný a úplný. On-page SEO je dôležité a vaša webstránka by mala byť jednoducho použiteľná a dobre fungovať na mobilných zariadeniach. Pre organické SEO, ktoré vyžaduje čas, je dôležitá trpezlivosť pri postupnom stúpaní v SERP. Časom sa návštevnosť a viditeľnosť vašej webstránky zlepší, ak budete vytrvalo používať správne metódy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aká je budúcnosť SEO s príchodom ChatGPT Search?
7 min. čítanie

Aká je budúcnosť SEO s príchodom ChatGPT Search?

Svet digitálneho vyhľadávania sa neustále mení a príchod ChatGPT Search od OpenAI priniesol zásadnú zmenu. Tradičné vyhľadávače, na čele s Googlom, roky dominujú trhu, ale generatívne AI modely, ako je ChatGPT Search, prinášajú nový spôsob získavania informácií – personalizovanejší, intuitívnejší a konverzačný. Aké výzvy a príležitosti táto novinka predstavuje pre SEO? Poďme to podrobne preskúmať.

Ivana Polčová Ivana Polčová
SEO specialist, CREATIVE digital
Prečítať článok
Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 
9 min. čítanie

Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 

V digitálnom svete sa marketéri denne stretávajú s výzvou, ako zaujať používateľov a získať ich pozornosť. S narastajúcim množstvom obsahu na internete a webových stránok je čoraz náročnejšie vyniknúť aj v online vyhľadávaní. Na druhej strane sú používatelia, ktorí chcú čo najrelevantnejší výsledok na svoje vyhľadávacie dopyty čím skôr a drvivá väčšina z nich sa […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+