Ako na kľúčové slová
Kľúčové slová sú slová a frázy, ktoré sa používajú na tvorbu a optimalizáciu online obsahu. Niekedy sa nazývajú aj SEO keywords. Z pohľadu potenciálneho zákazníkov sú to slová, ktoré zadávajú do vyhľadávacieho poľa a ktoré najlepšie popisujú produkty alebo služby, ktoré chcú nájsť, alebo otázku, na ktorú chcú odpoveď. Pre marketérov starostlivo vybrané kľúčové slová informujú vyhľadávače o obsahu vašej stránky a pomáhajú im zaradiť ju a odporučiť.
Kľúčové slová môžu veľa povedať o tom, ako vaše publikum rozmýšľa a poukázať na ich pocity, túžby a potreby – to označujeme ako keyword intent, alebo zámer kľúčových slov. Použitie správnych kľúčových slov vo vašom písaní môže výrazne zlepšiť úspech vášho podnikania. Kľúčové slová sa zvyčajne používajú na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) alebo všeobecný marketing. Cieľom je, aby sa vyhľadávacie výrazy zákazníka zhodovali s kľúčovými slovami na vašej stránke.
Prečo je analýza kľúčových slov dôležitá
Výrazy na vašom webe opisujú vaše podnikanie a to, čo predávate. Ale vyhľadávače ako Google používajú frekvenciu a kvalitu kľúčových slov vo vašom obsahu na rozhodovanie, kam umiestniť vašu stránku na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP). Vyššie umiestnenie v SERP prináša viac návštevnosti a viditeľnosti. V skutočnosti asi 32 % všetkých kliknutí smeruje na prvý výsledok vo vyhľadávaní Google.
Vďaka analýze kľúčových slov môžete nájsť najlepšie výrazy, ktoré sú populárne aj špecifické. Takto môžete vyhovieť potrebám zákazníkov ešte predtým, ako si to uvedomia. Použitie dobrých kľúčových slov v blogových príspevkoch, článkoch alebo detailoch produktov môže pomôcť vašej webstránke umiestniť sa vyššie, čo prinesie viac návštevníkov a pomôže vám prekonať konkurenciu.
Ako začať s analýzou kľúčových slov
Pred tým, ako s analýzou kľúčových slov začnete, mali by ste sa oboznámiť s niektorými základnými pojmami:
- Hlavné kľúčové slová sú hlavné výrazy, pre ktoré chcete dosiahnuť umiestnenie a zámerne ich zahŕňate do titulku, URL, meta popisu a textu.
- Long-tail keywords sú špecifické frázy s tromi alebo viacerými slovami, ktoré často používajú nakupujúci v neskorších fázach nákupného cyklu
- Porozumenie zámeru vyhľadávacieho dotazu používateľa sa nazýva relevancia kľúčového slova.
- Mesačný objem vyhľadávania, alebo MSV, je priemerný počet vyhľadávaní kľúčového slova za mesiac.
- Obsahová autorita znamená ukázanie znalostí vašej webstránky prostredníctvom podrobného obsahu, ktorý je prepojený s iným obsahom.
Ako na analýzu kľúčových slov
Na nájdenie kľúčových slov, ktoré potrebujete na pritiahnutie cieľového publika a vytvorenie silnej stratégie kľúčových slov, postupujte podľa týchto krokov:
- Zadajte široké témy súvisiace s vašou oblasťou.
- Pridajte výrazy, ktoré by ľudia mohli použiť na nájdenie každej témy.
- Nájdite súvisiace vyhľadávacie výrazy.
- Skontrolujte silu kľúčových slov.
- Zistite, ako sa umiestňujete vo vašej oblasti.
- Skontrolujte vyhľadávací zámer.
Udržiavanie umiestnenia kľúčových slov
Na udržanie vysokého umiestnenia kľúčových slov sledujte zmeny algoritmu a pravidelne aktualizujte svoj obsah. Hľadajte nové príležitosti a populárne kľúčové slová, ktoré by mohli pomôcť vášmu obsahu umiestniť sa vyššie.
Nezabudnite, že analýza kľúčových slov je len prvým krokom vo vašej SEO stratégii. Ak chcete skutočne vyniknúť, uistite sa, že všetok váš obsah je užitočný, ľahko čitateľný a úplný. On-page SEO je dôležité a vaša webstránka by mala byť jednoducho použiteľná a dobre fungovať na mobilných zariadeniach. Pre organické SEO, ktoré vyžaduje čas, je dôležitá trpezlivosť pri postupnom stúpaní v SERP. Časom sa návštevnosť a viditeľnosť vašej webstránky zlepší, ak budete vytrvalo používať správne metódy.