4 min. čítanie

Ako komunikujete na Čechov? Každý druhý e-mail na Sezname je marketingové zdelenie

Informačné a komunikačné technológie sa vyvíjajú stále rýchlejším tempom. Zatiaľ čo v minulých dekádach slúžil e-mail primárne na bežnú one-to-one komunikáciu, dnes sa z neho stáva významný obchodný nástroj. Analýza, ktorú pripravila spoločnosť Ecomail v spolupráci so Seznamom ukazuje, že 54 % e-mailov na Sezname tvoria práve marketingové oznámenia.

Ako komunikujete na Čechov? Každý druhý e-mail na Sezname je marketingové zdelenie
Zdroj: Depositphotos

Dáta za rok 2023 potvrdzujú, že popularita e-mailingu stále strmo rastie. Konkrétne Seznam so svojou službou email.cz zaznamenal oproti roku 2022 11 % nárast v dennom priemere prijatých e-mailov, pričom priemerný počet doručených e-mailov dosiahol 75 miliónov denne. Zvýšil sa aj podiel hromadných správ, každý deň prichádza do tejto zložky o 4 milióny e-mailov viac ako vlani.

E-mail ako významný obchodný nástroj

Práve hromadné správy tvoria v schránkach Seznamu každý druhý e-mail. Nárast v popularite e-mail marketingu potvrdzuje aj spoločnosť Ecomail, cez ktorú odoslali české firmy a e-shopy dohromady takmer 3 miliardy e-mailov. To je o 35 % viac ako v roku 2022. Výsledky kampaní klientov Ecomailu sa pritom držia vo veľmi dobrých číslach. V roku 2023 bol priemerný open rate kampane 22 %, priemerný click rate 1,5 % a priemerný click-through rate 6,9 %. Nejde o žiadne spamové e-maily, ako si ľudia môžu často myslieť, ale o fungujúcu komunikáciu, ktorá firmám buduje dobré vzťahy s ich zákazníkmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

“Marketingové e-maily sú kľúčovým nástrojom pre spoločnosti, ktoré chcú osloviť svojich zákazníkov priamo, efektívne a s vysokou mierou personalizácie. Na mieru šité ponuky a zľavy nielenže zvyšujú lojalitu zákazníkov, ale vytvárajú aj pevný základ pre dlhodobé vzťahy. Vďaka nízkym nákladom a vysokej efektivite e-mailingových kampaní dosahujú naši klienti dobré výsledky a vysokú návratnosť,” opisuje výhody e-mailingu Jakub Stupka, spoluzakladateľ a prevádzkový riaditeľ spoločnosti Ecomail.cz.

Počet správ označených za spam na Sezname klesol o 7 %

Zoznam rozdeľuje e-maily do troch zložiek: Primárne, Hromadné a Spam. Priečinok Primárne slúži na osobnú komunikáciu jeden na jedného. Do Hromadných patria e-maily, ktoré sú rozosielané väčšiemu počtu ľudí naraz a ku ktorým si používatelia prihlásili odber. V Spame potom nájdeme nevyžiadané e-maily, ktoré sú zaslané ľuďom bez ich súhlasu.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

“Spôsob používania e-mailu sa od rozšírenia freemailových služieb výrazne zmenil. Už dlho pozorujeme jeho rastúci význam ako nástroja B2C. S tým, žiaľ, súvisia aj nové hrozby a pokusy zneužiť povesť zavedených značiek. Preto vítame celosvetovú podporu opatrení, ktoré chránia odosielateľov aj koncových používateľov. Vďaka nim dokážeme úspešne klasifikovať poštu tak, aby sa aj v neustále rastúcom počte prichádzajúcich správ dostali tie správne,” vysvetľuje Štěpánka Lebedová, produktová manažérka služby Email.cz spoločnosti Seznam.

Z údajov spoločnosti Seznam vyplýva, že počet správ označených ako spam klesol v porovnaní s rokom 2022 o 7 %. Nevyžiadaná pošta v schránkach spoločnosti Seznam je na rovnakej úrovni ako v minulom roku.

Black Friday bol opäť najrušnejším dňom roka

November bol najúspešnejším mesiacom z hľadiska počtu odoslaných e-mailov v roku 2023, rovnako ako v roku 2022. Na Čierny piatok prišlo do priečinka Hromadné o 74 % viac e-mailov, ako bol ročný priemer. “Očakávame, že v kľúčové dni odošleme až dvakrát viac e-mailov. Väčšina aplikácií beží na AWS (Amazon Web Services), takže sa týmto situáciám dokážeme lepšie prispôsobiť,” vysvetľuje Jan Tlapák, generálny riaditeľ spoločnosti Ecomail.

V piatok 24. novembra 2023 bolo do schránok používateľov doručených viac ako 99,3 milióna e-mailov. Z nich 78 % smerovalo do priečinka Hromadná pošta a 21 % do priečinka Primárna pošta. Prostredníctvom služby Ecomail bolo na Čierny piatok odoslaných 19,2 milióna e-mailov. Miera otvorenia týchto kampaní bola o 7 % vyššia ako inak bežný priemer. Len počas dopoludnia si teda 50 ľudí otvorilo každý druhý deň jeden z newsletterov zaslaných prostredníctvom služby Ecomail.

Podľa údajov z Heureka Group celkový obrat českých e-shopov v poslednom roku narástol o 18 % a dosiahol takmer 115 miliárd korún. Významným trendom je tiež rozšírenie sortimentu, čo zákazníkom umožňuje nakupovať na internete širšie spektrum tovaru, vrátane neobvyklých kategórií ako záhradné skleníky či bicykle, ktoré predtým neboli bežne dostupné online.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+