Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako je na tom poľský e-commerce?

Poľský sektor e-commerce vykazuje pôsobivú odolnosť a rast, a to aj napriek hospodárskym problémom. Tento rast je spôsobený vývojom spotrebiteľských preferencií, prudkým nárastom mobilného nakupovania a zvýšenou konkurenciou na trhu. V článku sa pozrieme na to, ako tieto faktory formujú odvetvie, aké sú prognózy budúceho rastu, preberieme trendy a technologické investície, ktoré sú nevyhnutné na udržanie konkurencieschopnosti.

Ako je na tom poľský e-commerce?
Zdroj: Depositphotos

Trhové prognózy a faktory rastu v poľskom e-commerce

Analytici odvetvia predpovedajú poľskému e-commerce svetlú budúcnosť. Do roku 2028 by mohol trh dosiahnuť závratnú hodnotu 192 miliárd zlotých (približne 44,6 miliardy eur) s pôsobivou ročnou mierou rastu 8 %. Túto trajektóriu podporuje niekoľko kľúčových faktorov:

  1. Vývoj správania spotrebiteľov,
  2. technologický pokrok,
  3. zvýšená konkurencia v retaile.

Počet online nakupujúcich v Poľsku neustále rastie. V rokoch 2020 až 2023 došlo k priemernému ročnému nárastu počtu online nákupov o 5 %.

Okrem toho priemerná hodnota transakcií vzrástla z 233 PLN (54 EUR) v roku 2020 na 304 PLN (70 EUR) v roku 2023, čo svedčí o dozrievaní trhu a širšiemu prijatiu online nakupovania v rôznych kategóriách produktov.

Nové trendy

V poľskom e-commerce stoja za pozornosť najmä dva segmenty:

  1. M-commerce (mobilný obchod): Pohodlné nakupovanie prostredníctvom mobilných zariadení získava na popularite. Odborníci predpokladajú, že do roku 2028 by m-commerce mohlo predstavovať viac ako polovicu všetkých e-commerce tržieb v Poľsku.
  2. E-commerce: Hoci v súčasnosti tvorí len malú časť celkového trhu, nakupovanie potravín online má značný potenciál rastu. Najväčší hráči do tejto oblasti intenzívne investujú a očakáva sa, že rastúca popularita služieb stravovacích balíčkov bude hnacou silou ďalšieho rozvoja.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Investície do technológií a skúsenosti zákazníkov

Aby si udržali konkurencieschopnosť, poľské e-commerce firmy uprednostňujú zákaznícku skúsenosť (CX) a technologické inovácie. Prieskum ukázal, že 80 % odborníkov z odvetvia plánuje v roku 2024 zvýšiť investície do UX/UI dizajnu, automatizácie procesov a umelej inteligencie.

Medzi kľúčové oblasti zamerania patria:

  • personalizácia ponuky produktov,
  • automatizácia procesov,
  • vývoj užívateľsky prívetivých mobilných aplikácií,
  • lepšie sledovanie správania spotrebiteľov.

Tieto investície sú pre podniky kľúčové, aby splnili vyvíjajúce sa očakávania zákazníkov a udržali si konkurenčnú výhodu na rýchlo rastúcom trhu. Keďže sa tento sektor naďalej vyvíja, je jasné, že technológie a stratégie zamerané na zákazníka budú zohrávať kľúčovú úlohu pri formovaní budúcnosti poľského e-commerce.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+