2 min. čítanie

Ako je na tom poľský e-commerce?

Poľský sektor e-commerce vykazuje pôsobivú odolnosť a rast, a to aj napriek hospodárskym problémom. Tento rast je spôsobený vývojom spotrebiteľských preferencií, prudkým nárastom mobilného nakupovania a zvýšenou konkurenciou na trhu. V článku sa pozrieme na to, ako tieto faktory formujú odvetvie, aké sú prognózy budúceho rastu, preberieme trendy a technologické investície, ktoré sú nevyhnutné na udržanie konkurencieschopnosti.

Ako je na tom poľský e-commerce?
Zdroj: Depositphotos

Trhové prognózy a faktory rastu v poľskom e-commerce

Analytici odvetvia predpovedajú poľskému e-commerce svetlú budúcnosť. Do roku 2028 by mohol trh dosiahnuť závratnú hodnotu 192 miliárd zlotých (približne 44,6 miliardy eur) s pôsobivou ročnou mierou rastu 8 %. Túto trajektóriu podporuje niekoľko kľúčových faktorov:

  1. Vývoj správania spotrebiteľov,
  2. technologický pokrok,
  3. zvýšená konkurencia v retaile.

Počet online nakupujúcich v Poľsku neustále rastie. V rokoch 2020 až 2023 došlo k priemernému ročnému nárastu počtu online nákupov o 5 %.

Okrem toho priemerná hodnota transakcií vzrástla z 233 PLN (54 EUR) v roku 2020 na 304 PLN (70 EUR) v roku 2023, čo svedčí o dozrievaní trhu a širšiemu prijatiu online nakupovania v rôznych kategóriách produktov.

Nové trendy

V poľskom e-commerce stoja za pozornosť najmä dva segmenty:

  1. M-commerce (mobilný obchod): Pohodlné nakupovanie prostredníctvom mobilných zariadení získava na popularite. Odborníci predpokladajú, že do roku 2028 by m-commerce mohlo predstavovať viac ako polovicu všetkých e-commerce tržieb v Poľsku.
  2. E-commerce: Hoci v súčasnosti tvorí len malú časť celkového trhu, nakupovanie potravín online má značný potenciál rastu. Najväčší hráči do tejto oblasti intenzívne investujú a očakáva sa, že rastúca popularita služieb stravovacích balíčkov bude hnacou silou ďalšieho rozvoja.
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Investície do technológií a skúsenosti zákazníkov

Aby si udržali konkurencieschopnosť, poľské e-commerce firmy uprednostňujú zákaznícku skúsenosť (CX) a technologické inovácie. Prieskum ukázal, že 80 % odborníkov z odvetvia plánuje v roku 2024 zvýšiť investície do UX/UI dizajnu, automatizácie procesov a umelej inteligencie.

Medzi kľúčové oblasti zamerania patria:

  • personalizácia ponuky produktov,
  • automatizácia procesov,
  • vývoj užívateľsky prívetivých mobilných aplikácií,
  • lepšie sledovanie správania spotrebiteľov.

Tieto investície sú pre podniky kľúčové, aby splnili vyvíjajúce sa očakávania zákazníkov a udržali si konkurenčnú výhodu na rýchlo rastúcom trhu. Keďže sa tento sektor naďalej vyvíja, je jasné, že technológie a stratégie zamerané na zákazníka budú zohrávať kľúčovú úlohu pri formovaní budúcnosti poľského e-commerce.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+