2 min. čítanie

Ako funguje čínsky ecommerce – 1. časť (Michal Malík, zciny.sk)

Aliexpress, Gearbest a iné čínske eshopy idú stále do popredia. Dovoz tovaru z Číny však nie je taký jednoduchý. Mišo Malík zo zciny.sk už viac ako 14 rokov robí asistovaný dovoz z Číny. Pozná, ako fungujú všetky procesy v pozadí a prezradí nám detaily, ako takýto ecommerce funguje. Čínu navštívil mnohokrát a mal možnosť spoznať ju naozaj zblízka. Vie, ako sa v Číne nie len podniká, ale aj žije. Uvažujete, že začnete biznis s čínskym tovarom? V tom prípade si určite pozrite náš rozhovor!

V rozhovore sa dozviete:

  • 1:14 čo je to antidumpingová daň,
  • 3:28 čo je to bill of lading a na čo ho potrebujete,
  • 5:20 prečo osloviť forwardera a nerobiť to sám,
  • 5:50 aký je rozdiel medzi platformami Alibaba a Aliexpress,
  • 8:28 ako funguje free shipping a podnikanie v Číne,
  • 12:29 ako funguje Wish a Gearbest,
  • 15:11 ako funguje lokálny čínsky ecommerce,
  • 17:26 ako čínsky štát pomáha svojim občanov v podnikaní,
  • 19:43 čo sú free-trade zóny a ako fungujú dane,
  • 22:53 aká je kvalita života v Číne,
  • 26:24 ako je to s bezpečnosťou a ochranou osobných údajov,
  • 29:34 ako môže vstúpiť na čínsky trh zahraničný podnikateľ a ako čínska vláda vstupuje do takéhoto podnikania,
  • 33:43 či máme šancu konkurovať čínskym tovarom,
  • 35:11 ako je to s veľkými čínskymi firmami a kedy vstupuje štát do podnikania domácim podnikateľom.

Zdieľať článok
Týždenný podcast UPdate
Podobné články
1 min. čítanie

Majú sa marketéri báť AI a automatizácie? Máme tu úsvit úpadku marketingu, ako sme ho poznali doteraz?

So šéfom a zakladateľom agentúry PS:Digital, Petrom Šebom, sme sa v tomto rozhovore rozprávali o budúcnosti automatizácie a umelej inteligencie (AI) v digitálnom biznise a o tom, ako môže tento pokrok už čoskoro zmeniť prácu marketérov vo všeobecnosti. Môžu tieto trendy ohroziť živobytie copywriterov alebo grafikov?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok