Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

V nemeckom ecommerce klesol online v prvom štvrťroku 2023 o 15 %. Týka sa to najmä módneho tovaru. Na druhej strane sa predaj digitálnych služieb, ako sú rezervácie dovoleniek, zvýšil o viac ako 28 percent. Segment potravín zostal stabilný.

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

Pokles online predaja o 15 %

Nemecké federálne združenie pre elektronický obchod Bevh zverejnilo najnovšie štatistiky. Ide o prieskum medzi 40 000 Nemcami staršími ako 14 rokov. Bevh zaujímala ich spotreba a výdavky. V minulom roku vykázal online maloobchod v Nemecku 5 percentný pokles a predaj počas Vianoc klesol prvýkrát od roku 2014.

Od januára do marca tohto roka tržby z online predaja činili 19,4 miliardy eur (vrátane DPH). Ide o 15 percentný pokles v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022, keď predaj priniesol 22,8 miliardy eur.

Pokles pocítil najmä segment módy. Pokles predaja módy o viac ako 20 %

Pokles pociťuje najmä segment módy: predaj módy vrátane obuvi klesol o 20,8 percenta. V tejto kategórii sa predaj šperkov a hodiniek znížil o takmer 30 percent, nasledovaný automobilovým a motocyklovým príslušenstvom s poklesom o 25,8 percenta.

Týždenný podcast UPdate

Rast digitálnych služieb pokračuje

Na druhej strane, predaj tovaru každodennej potreby zaznamenal najmenší pokles o 3 %. Jedinou kategóriou, ktorá zostala stabilná, bol nákup potravín online – predaj potravín sa v 1. štvrťroku zvýšil o 3,7 %. Digitálne služby, ako napríklad predaj leteniek a rezervácie dovoleniek, pokračujú po pandémii v raste. Tržby sa zvýšili o viac ako 28 percent na 2,4 miliardy eur.

Hoci v prvom štvrťroku tradične dochádza k poklesu, na tieto čísla má vplyv aj politická neistota, píše Bevh. “Zoznam politických neistôt nielenže zostáva dlhý, ale vznikajú aj ďalšie a ďalšie,” hovorí zástupca výkonného riaditeľa Martin Groß-Albenhausen.

Online obchod sa podľa Groß-Albenhausena bude v tomto roku naďalej konsolidovať. Ľudia odkladajú nákupy, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné a investujú do produktov každodennej spotreby. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+