Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

V nemeckom ecommerce klesol online v prvom štvrťroku 2023 o 15 %. Týka sa to najmä módneho tovaru. Na druhej strane sa predaj digitálnych služieb, ako sú rezervácie dovoleniek, zvýšil o viac ako 28 percent. Segment potravín zostal stabilný.

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

Pokles online predaja o 15 %

Nemecké federálne združenie pre elektronický obchod Bevh zverejnilo najnovšie štatistiky. Ide o prieskum medzi 40 000 Nemcami staršími ako 14 rokov. Bevh zaujímala ich spotreba a výdavky. V minulom roku vykázal online maloobchod v Nemecku 5 percentný pokles a predaj počas Vianoc klesol prvýkrát od roku 2014.

Od januára do marca tohto roka tržby z online predaja činili 19,4 miliardy eur (vrátane DPH). Ide o 15 percentný pokles v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022, keď predaj priniesol 22,8 miliardy eur.

Pokles pocítil najmä segment módy. Pokles predaja módy o viac ako 20 %

Pokles pociťuje najmä segment módy: predaj módy vrátane obuvi klesol o 20,8 percenta. V tejto kategórii sa predaj šperkov a hodiniek znížil o takmer 30 percent, nasledovaný automobilovým a motocyklovým príslušenstvom s poklesom o 25,8 percenta.

Týždenný podcast UPdate

Rast digitálnych služieb pokračuje

Na druhej strane, predaj tovaru každodennej potreby zaznamenal najmenší pokles o 3 %. Jedinou kategóriou, ktorá zostala stabilná, bol nákup potravín online – predaj potravín sa v 1. štvrťroku zvýšil o 3,7 %. Digitálne služby, ako napríklad predaj leteniek a rezervácie dovoleniek, pokračujú po pandémii v raste. Tržby sa zvýšili o viac ako 28 percent na 2,4 miliardy eur.

Hoci v prvom štvrťroku tradične dochádza k poklesu, na tieto čísla má vplyv aj politická neistota, píše Bevh. „Zoznam politických neistôt nielenže zostáva dlhý, ale vznikajú aj ďalšie a ďalšie,“ hovorí zástupca výkonného riaditeľa Martin Groß-Albenhausen.

Online obchod sa podľa Groß-Albenhausena bude v tomto roku naďalej konsolidovať. Ľudia odkladajú nákupy, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné a investujú do produktov každodennej spotreby. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia
TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov
2 min. čítanie

TikTok Shop za šesť mesiacov zablokoval 70 miliónov produktov

TikTok Shop zverejnil čísla, ktoré ukazujú rozsah boja proti podvodom v online predaji. Platforma v prvých šiestich mesiacoch roku 2025 odmietla viac ako 70 miliónov produktov ešte pred ich zalistovaním – je to o 40 % viac ako v predchádzajúcom polroku. Okrem toho zamietli aj 1,4 milióna žiadostí o registráciu predajcu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe