2 min. čítanie

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

V nemeckom ecommerce klesol online v prvom štvrťroku 2023 o 15 %. Týka sa to najmä módneho tovaru. Na druhej strane sa predaj digitálnych služieb, ako sú rezervácie dovoleniek, zvýšil o viac ako 28 percent. Segment potravín zostal stabilný.

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

Pokles online predaja o 15 %

Nemecké federálne združenie pre elektronický obchod Bevh zverejnilo najnovšie štatistiky. Ide o prieskum medzi 40 000 Nemcami staršími ako 14 rokov. Bevh zaujímala ich spotreba a výdavky. V minulom roku vykázal online maloobchod v Nemecku 5 percentný pokles a predaj počas Vianoc klesol prvýkrát od roku 2014.

Od januára do marca tohto roka tržby z online predaja činili 19,4 miliardy eur (vrátane DPH). Ide o 15 percentný pokles v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022, keď predaj priniesol 22,8 miliardy eur.

Pokles pocítil najmä segment módy. Pokles predaja módy o viac ako 20 %

Pokles pociťuje najmä segment módy: predaj módy vrátane obuvi klesol o 20,8 percenta. V tejto kategórii sa predaj šperkov a hodiniek znížil o takmer 30 percent, nasledovaný automobilovým a motocyklovým príslušenstvom s poklesom o 25,8 percenta.

Týždenný podcast UPdate

Rast digitálnych služieb pokračuje

Na druhej strane, predaj tovaru každodennej potreby zaznamenal najmenší pokles o 3 %. Jedinou kategóriou, ktorá zostala stabilná, bol nákup potravín online – predaj potravín sa v 1. štvrťroku zvýšil o 3,7 %. Digitálne služby, ako napríklad predaj leteniek a rezervácie dovoleniek, pokračujú po pandémii v raste. Tržby sa zvýšili o viac ako 28 percent na 2,4 miliardy eur.

Hoci v prvom štvrťroku tradične dochádza k poklesu, na tieto čísla má vplyv aj politická neistota, píše Bevh. “Zoznam politických neistôt nielenže zostáva dlhý, ale vznikajú aj ďalšie a ďalšie,” hovorí zástupca výkonného riaditeľa Martin Groß-Albenhausen.

Online obchod sa podľa Groß-Albenhausena bude v tomto roku naďalej konsolidovať. Ľudia odkladajú nákupy, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné a investujú do produktov každodennej spotreby. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+