Pokles online predaja o 15 %
Nemecké federálne združenie pre elektronický obchod Bevh zverejnilo najnovšie štatistiky. Ide o prieskum medzi 40 000 Nemcami staršími ako 14 rokov. Bevh zaujímala ich spotreba a výdavky. V minulom roku vykázal online maloobchod v Nemecku 5 percentný pokles a predaj počas Vianoc klesol prvýkrát od roku 2014.
Od januára do marca tohto roka tržby z online predaja činili 19,4 miliardy eur (vrátane DPH). Ide o 15 percentný pokles v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022, keď predaj priniesol 22,8 miliardy eur.
Pokles pocítil najmä segment módy. Pokles predaja módy o viac ako 20 %
Pokles pociťuje najmä segment módy: predaj módy vrátane obuvi klesol o 20,8 percenta. V tejto kategórii sa predaj šperkov a hodiniek znížil o takmer 30 percent, nasledovaný automobilovým a motocyklovým príslušenstvom s poklesom o 25,8 percenta.
Rast digitálnych služieb pokračuje
Na druhej strane, predaj tovaru každodennej potreby zaznamenal najmenší pokles o 3 %. Jedinou kategóriou, ktorá zostala stabilná, bol nákup potravín online – predaj potravín sa v 1. štvrťroku zvýšil o 3,7 %. Digitálne služby, ako napríklad predaj leteniek a rezervácie dovoleniek, pokračujú po pandémii v raste. Tržby sa zvýšili o viac ako 28 percent na 2,4 miliardy eur.
Hoci v prvom štvrťroku tradične dochádza k poklesu, na tieto čísla má vplyv aj politická neistota, píše Bevh. “Zoznam politických neistôt nielenže zostáva dlhý, ale vznikajú aj ďalšie a ďalšie,” hovorí zástupca výkonného riaditeľa Martin Groß-Albenhausen.
Online obchod sa podľa Groß-Albenhausena bude v tomto roku naďalej konsolidovať. Ľudia odkladajú nákupy, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné a investujú do produktov každodennej spotreby.