Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

V nemeckom ecommerce klesol online v prvom štvrťroku 2023 o 15 %. Týka sa to najmä módneho tovaru. Na druhej strane sa predaj digitálnych služieb, ako sú rezervácie dovoleniek, zvýšil o viac ako 28 percent. Segment potravín zostal stabilný.

Ako dopadol prvý štvrťrok v nemeckom ecommerce? Segment módy naďalej klesá

Pokles online predaja o 15 %

Nemecké federálne združenie pre elektronický obchod Bevh zverejnilo najnovšie štatistiky. Ide o prieskum medzi 40 000 Nemcami staršími ako 14 rokov. Bevh zaujímala ich spotreba a výdavky. V minulom roku vykázal online maloobchod v Nemecku 5 percentný pokles a predaj počas Vianoc klesol prvýkrát od roku 2014.

Od januára do marca tohto roka tržby z online predaja činili 19,4 miliardy eur (vrátane DPH). Ide o 15 percentný pokles v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022, keď predaj priniesol 22,8 miliardy eur.

Pokles pocítil najmä segment módy. Pokles predaja módy o viac ako 20 %

Pokles pociťuje najmä segment módy: predaj módy vrátane obuvi klesol o 20,8 percenta. V tejto kategórii sa predaj šperkov a hodiniek znížil o takmer 30 percent, nasledovaný automobilovým a motocyklovým príslušenstvom s poklesom o 25,8 percenta.

Týždenný podcast UPdate

Rast digitálnych služieb pokračuje

Na druhej strane, predaj tovaru každodennej potreby zaznamenal najmenší pokles o 3 %. Jedinou kategóriou, ktorá zostala stabilná, bol nákup potravín online – predaj potravín sa v 1. štvrťroku zvýšil o 3,7 %. Digitálne služby, ako napríklad predaj leteniek a rezervácie dovoleniek, pokračujú po pandémii v raste. Tržby sa zvýšili o viac ako 28 percent na 2,4 miliardy eur.

Hoci v prvom štvrťroku tradične dochádza k poklesu, na tieto čísla má vplyv aj politická neistota, píše Bevh. “Zoznam politických neistôt nielenže zostáva dlhý, ale vznikajú aj ďalšie a ďalšie,” hovorí zástupca výkonného riaditeľa Martin Groß-Albenhausen.

Online obchod sa podľa Groß-Albenhausena bude v tomto roku naďalej konsolidovať. Ľudia odkladajú nákupy, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné a investujú do produktov každodennej spotreby. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+