Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako dopadol prieskum Európskej komisii? Väčšina eshopov porušuje zákony EÚ falošnými recenziami

Podľa prieskumu Európskej komisie takmer dve tretiny internetových obchodov a platforiem vyvolali pochybnosti o spoľahlivosti spotrebiteľských recenzií. Európska komisia a Úrady pre ochranu spotrebiteľa (CPC) preverili webové stránky týkajúce sa online spotrebiteľských recenzií. Prieskum sa uskutočnil na základe výskumu Market Monitoring Survey 2020 a ukázal, že spotrebitelia sa pri rozhodovaní spoliehajú na recenzie.

Ako dopadol prieskum Európskej komisii? Väčšina eshopov porušuje zákony EÚ falošnými recenziami

Väčšina popredných webov pochybila. Nevedeli dokázať pravosť svojich recenzií a nedostatočne informovali spotrebiteľov

Orgány 26 členských štátov EÚ, Islandu a Nórska skontrolovali 223 popredných webových stránok. Takmer dve tretiny internetových obchodov, marketplace, rezervačných webových stránok a vyhľadávačov vyvolali pochybnosti o spoľahlivosti recenzií.

Z 223 webových stránok, ktoré boli skontrolované, 144 z nich nemohlo dokázať prijaté opatrenia na zabezpečenie autentických recenzií, resp. či recenzovaný produkt alebo službu spotrebitelia reálne použili. Presne 104 webových stránok neinformovalo spotrebiteľov o spôsobe zhromažďovania a spracovávania recenzií. Viac ako polovica webových stránok (118) neobsahovala informácie o tom, ako sa predchádza falošným recenziám. Okrem toho 176 webov nevarovalo pred zákazom zavádzajúcich recenzií. 

Orgány na ochranu spotrebiteľa dospeli k záveru, že 55 % kontrolovaných webových stránok porušuje smernicu o nekalých obchodných praktikách, ktorá vyžaduje, aby webové stránky poskytovali spotrebiteľom pravdivé informácie na zabezpečenie informovaného rozhodnutia. 

zdroj:pixabay.com

Prísne dodržiavanie predpisov a ochrana spotrebiteľov. Na rad prídu opatrenia proti nekalým praktikám webov

“Spotrebitelia sa pri nákupoch alebo rezerváciách veľmi často spoliehajú na online recenzie. Nechcem, aby sa spotrebitelia nechali klamať. Trvám na jednom konkrétnom bode: online podniky musia spotrebiteľom poskytovať jasné a viditeľné informácie o spoľahlivosti takýchto recenzií. Dnešné výsledky nás vyzývajú k dôslednej náprave. Zabezpečíme dodržiavanie záväzných právnych predpisov EÚ,” povedal Didier Reynders, člen Komisie pre spravodlivosť.

Až 71 % spotrebiteľov považuje recenzie za dôležité napríklad pri rezervácii ubytovania 

Od 28. mája tohto roku sa začnú uplatňovať predpisy, ktoré zakazujú predaj, nákup a predkladanie nepravdivých spotrebiteľských recenzií s cieľom propagovať výrobky.

Európska komisia uvádza, že vnútroštátne orgány podniknú ďalšie kroky. Orgány budú kontaktovať príslušných obchodníkov, aby upravili svoje webové stránky. Ak to bude potrebné, začnú s opatreniami v súlade s vnútroštátnymi postupmi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+