Štúdia sa týkala 1000 najväčších eshopov
Informácie boli čerpané zo štúdie “E-Commerce-Markt Deutschland 2022“, ktorú vypracovali EHI a eCommerceDB. Analýza sa týkala 1000 najväčších B2C online predajcov v Nemecku. Podľa štúdie sa čisté tržby z elektronického obchodu v minulom fiškálnom roku zvýšili na 79,9 miliardy eur.
Oproti roku 2020 ide o 16,1% rast. Až 70 % čistých tržieb generuje 100 najväčších internetových obchodov. Na zvyšných 900 eshopov pripadá 30 %. Takmer polovicu čistých tržieb 41,1 % generujú eshopy v prvej desiatke.
Ako to vyzerá v prvej desiatke?
Lídrom nemeckého elektronického obchodu je stále Amazon, ktorý dosiahol najvyšší obrat 15,68 miliardy eur. To znamená, že dosiahol 19,6 % z celkového obratu 1 000 najväčších obchodov. Na druhom mieste je Otto s obratom 5,12 miliardy eur. Do prvej trojky sa dostal Mediamarkt s obratom 2,54 miliardy eur, ktorý zosadil z pomyselného bronzového miesta Zalando.
V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa spoločnosti Amazon podarilo zvýšiť svoj obrat o 1,9 miliardy eur, čo predstavuje 13,8% rast. Oproti priemernému rastu 16,1 % mierne zaostáva. Najvýraznejší rast v prvej desiatke zaznamenala spoločnosť Ikea (102,9 %). Výrazne rastú aj spoločnosti Apple (71,9 %) a DocMorris (60,5 %).
Shopware predbehol Magento
Zmena sa udiala aj medzi poskytovateľmi ecommerce softvéru. Magento patrí medzi popredných hráčov a zo skúmaného počtu 1000 eshopov, využíva Magento 11,8 %. Podľa správy sa Shopware dostal na prvé miesto a využíva ho 12,2 % eshopov.