2 min. čítanie

Ako dopadla štúdia 1000 najväčších eshopov v Nemecku? Mediamarkt na treťom mieste

Internet World priniesol rebríček nemeckých online obchodov zostavený na základe najvyššieho obratu za minulý rok. Mediamarkt zosadil z tretieho miesta Zalando a získava pomyselný bronz v rebríčku nemeckých internetových obchodov. 

Ako dopadla štúdia 1000 najväčších eshopov v Nemecku? Mediamarkt na treťom mieste

Štúdia sa týkala 1000 najväčších eshopov 

Informácie boli čerpané zo štúdie “E-Commerce-Markt Deutschland 2022“, ktorú vypracovali EHI a eCommerceDB. Analýza sa týkala 1000 najväčších B2C online predajcov v Nemecku. Podľa štúdie sa čisté tržby z elektronického obchodu v minulom fiškálnom roku zvýšili na 79,9 miliardy eur. 

Oproti roku 2020 ide o 16,1% rast. Až 70 % čistých tržieb generuje 100 najväčších internetových obchodov. Na zvyšných 900 eshopov pripadá 30 %. Takmer polovicu čistých tržieb 41,1 % generujú eshopy v  prvej desiatke. 

Ako to vyzerá v prvej desiatke? 

Lídrom nemeckého elektronického obchodu je stále Amazon, ktorý dosiahol najvyšší obrat 15,68 miliardy eur. To znamená, že dosiahol 19,6 % z celkového obratu 1 000 najväčších obchodov. Na druhom mieste je Otto s obratom 5,12 miliardy eur. Do prvej trojky sa dostal Mediamarkt s obratom 2,54 miliardy eur, ktorý zosadil z pomyselného bronzového miesta Zalando.

zdroj: Internetworld

V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa spoločnosti Amazon podarilo zvýšiť svoj obrat o 1,9 miliardy eur, čo predstavuje 13,8% rast. Oproti priemernému rastu 16,1 % mierne zaostáva. Najvýraznejší rast v prvej desiatke zaznamenala spoločnosť Ikea (102,9 %). Výrazne rastú aj spoločnosti Apple (71,9 %) a DocMorris (60,5 %).

Shopware predbehol Magento

Zmena sa udiala aj medzi poskytovateľmi ecommerce softvéru. Magento patrí medzi popredných hráčov a zo skúmaného počtu 1000 eshopov, využíva Magento 11,8 %. Podľa správy sa Shopware dostal na prvé miesto a využíva ho 12,2 % eshopov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
3 min. čítanie

Tretina ľudí chce, aby im bola objednávka z e-shopu doručená v deň objednania. Generácia Z je ešte náročnejšia

Rýchlosť dodania zostáva jedným z hlavných argumentov pre výber e-shopu, v ktorom zákazník nakúpi. Očakávania nakupujúcich však stále ďaleko predbiehajú realitu na trhu. Hoci takmer tretina nakupujúcich by uvítala doručenie v ten istý deň, iba 15 % nákupov túto potrebu spĺňa. Mladí ľudia sú ešte náročnejší na rýchlosť. Pozrite si výsledky nášho rozsiahleho prieskumu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+