Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Ako dopadla štúdia 1000 najväčších eshopov v Nemecku? Mediamarkt na treťom mieste

Internet World priniesol rebríček nemeckých online obchodov zostavený na základe najvyššieho obratu za minulý rok. Mediamarkt zosadil z tretieho miesta Zalando a získava pomyselný bronz v rebríčku nemeckých internetových obchodov. 

Ako dopadla štúdia 1000 najväčších eshopov v Nemecku? Mediamarkt na treťom mieste

Štúdia sa týkala 1000 najväčších eshopov 

Informácie boli čerpané zo štúdie “E-Commerce-Markt Deutschland 2022“, ktorú vypracovali EHI a eCommerceDB. Analýza sa týkala 1000 najväčších B2C online predajcov v Nemecku. Podľa štúdie sa čisté tržby z elektronického obchodu v minulom fiškálnom roku zvýšili na 79,9 miliardy eur. 

Oproti roku 2020 ide o 16,1% rast. Až 70 % čistých tržieb generuje 100 najväčších internetových obchodov. Na zvyšných 900 eshopov pripadá 30 %. Takmer polovicu čistých tržieb 41,1 % generujú eshopy v  prvej desiatke. 

Ako to vyzerá v prvej desiatke? 

Lídrom nemeckého elektronického obchodu je stále Amazon, ktorý dosiahol najvyšší obrat 15,68 miliardy eur. To znamená, že dosiahol 19,6 % z celkového obratu 1 000 najväčších obchodov. Na druhom mieste je Otto s obratom 5,12 miliardy eur. Do prvej trojky sa dostal Mediamarkt s obratom 2,54 miliardy eur, ktorý zosadil z pomyselného bronzového miesta Zalando.

zdroj: Internetworld

V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa spoločnosti Amazon podarilo zvýšiť svoj obrat o 1,9 miliardy eur, čo predstavuje 13,8% rast. Oproti priemernému rastu 16,1 % mierne zaostáva. Najvýraznejší rast v prvej desiatke zaznamenala spoločnosť Ikea (102,9 %). Výrazne rastú aj spoločnosti Apple (71,9 %) a DocMorris (60,5 %).

Shopware predbehol Magento

Zmena sa udiala aj medzi poskytovateľmi ecommerce softvéru. Magento patrí medzi popredných hráčov a zo skúmaného počtu 1000 eshopov, využíva Magento 11,8 %. Podľa správy sa Shopware dostal na prvé miesto a využíva ho 12,2 % eshopov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+