Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Ako sa stať a byť dobrým PPC managerom v dobe AI? (Martin Bulák, Boosters)

Práca PPC človeka sa za posledné obdobie extrémne zmenila. Už to nie je len o vyklikávaní kampaní, hľadaní kľúčových slov, longtailov, mikro cielení... Umelá inteligencia spravila svoju prácu aj tu, a pokiaľ nie je človek dostatočne kreatívny, konkurencia ho ľahko pohltí. Ako sa zmenila práca PPCčkara, prečo by mal človek chcieť vôbec robiť túto prácu a aké benefity poskytuje agentúra oproti freelancu nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Martin Bulák, CEO agentúry Boosters.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:45 Sú PPC kampane rovnaké ako pred 10 rokmi?
  • 04:45 Menia sa technológiami aj ľudia, ktorí túto prácu robia?
  • 08:36 Môže sa stať PPCčkarom hocikto?
  • 16:26 Funguje v tomto odvetí stážovanie? Je to dobré?
  • 18:08 Prečo by mal človek vôbec chcieť robiť PPC kampane?
  • 24:08 Ako sa dajú ochrániť klienti, aby agentúry plnili sľuby?
  • 27:05 Aký je bežný deň PPC človeka?
  • 30:07 Funguje spolupráca performance agentúry s inými dodávateľmi?
  • 34:03 Prečo pracovať v agentúre?
  • 40:55 Existuje v rámci PPC človeka nejaký kariéry posun?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Diskusia o PPC a agentúre Boosters

Rozhovor sa posúva k téme PPC (pay-per-click) reklamy. Martin vedie agentúru Boosters v Banskej Bystrici a diskutuje sa o tom, ako nájsť, školiť a motivovať dobrých PPC špecialistov. Hlavnou témou je, ako sa stať úspešným PPC manažérom v ére AI a automatizácie.

Evolúcia PPC reklamy

PPC reklama sa výrazne zmenila s príchodom AI a Google Performance Max. V minulosti to bola manuálna práca s kľúčovými slovami a bidovaním. Dnes je viac o správnej segmentácii a strategickom nastavení kampaní.

Historické perspektívy PPC

Diskusia sa vracia k tomu, ako PPC reklama vyzerala pred desiatimi rokmi, keď bola práca založená na manuálnej optimalizácii. Martin opisuje zmeny v technikách a nástrojoch, ktoré prešli od manuálnej práce k viac automatizovaným a strategickým prístupom.

Adaptácia na nové technológie

PPC špecialisti sa museli adaptovať na nové technológie, ako sú smart kampane a AI. Tí, ktorí sa prispôsobili, dosahujú lepšie výsledky. Porovnáva to s vývojom v iných marketingových oblastiach, ako je copywriting.

Pracovný trh a adaptácia

Pracovné prostredie sa zmenilo a pracovníci, vrátane PPC špecialistov, sa musia neustále adaptovať na nové výzvy a technológie. Tí, ktorí sú flexibilní a ochotní sa prispôsobiť, sú úspešnejší.

Flexibilita a prispôsobenie

Úspech závisí od schopnosti adaptácie na zmeny. Tí, ktorí sú ochotní prispôsobiť sa, budú úspešnejší, zatiaľ čo tí, ktorí sa neadaptujú, môžu zostať na menej lukratívnych pozíciách. Rozdiely v prístupe jednotlivcov k adaptácii a význam flexibility sú kľúčové.

Zmena v pracovnom prostredí

Pracovné prostredie sa zmenilo a firmy teraz musia viac bojovať o kvalitných zamestnancov. Kandidáti na pracovné miesta sú pohodlnejší a musia sa prispôsobiť trhu, aby si našli prácu, ktorá ich napĺňa.

Vplyv AI na pracovný trh

AI a machine learning ovplyvňujú pracovný trh a tlačia na ľudí, aby sa viac adaptovali a využívali svoj voľný čas efektívnejšie. Predpokladá sa, že ľudia budú viac vyhľadávať prácu, ktorá im dáva zmysel a umožní im venovať sa svojim záľubám.

Predpoklady pre prácu PPC špecialistu

Predpoklady pre prácu PPC špecialistu sa časom vyvinuli. Technické zručnosti sú stále dôležité, ale kreatívne schopnosti a strategické myslenie sú čoraz dôležitejšie. Aj umelci a kreatívni jedinci môžu byť úspešní PPC špecialisti, ak majú záujem a ochotu sa učiť.

Ako sa stať PPC špecialistom

Aby sa niekto stal PPC špecialistom, je potrebné mať záujem o marketing a nebáť sa technických aspektov. Odporúča sa začať skúšaním vlastných projektov, ako sú blogy alebo webstránky, a experimentovať so SEO a analytickými nástrojmi. Ďalším krokom je osloviť agentúry alebo firmy a ponúknuť sa na stáž, čo poskytne praktické skúsenosti.

Význam práce a štúdia v marketingu

Praktické skúsenosti v marketingu sú nenahraditeľné. Vysoká škola môže poskytnúť širší prehľad a špecializované zručnosti, ale prax v agentúre alebo firme je cennejšia.

Výhody a nevýhody práce v agentúre

Práca v agentúre poskytuje väčšiu istotu a stabilitu. V agentúre je vždy niekto, kto môže zastúpiť neprítomného pracovníka, čo nie je vždy možné pri freelancingu. Výhody sociálnej interakcie a kolektívu môžu byť motivujúce a prospešné pre duševné zdravie.

Výzvy freelancingu

Freelancing má svoje nevýhody, ako sú problémy s vymáhaním nezaplatených faktúr a nestabilný príjem. Freelanceri musia byť pripravení na väčšiu zodpovednosť a neistotu, čo môže byť stresujúce.

Kariérny rast v agentúre

Kariérny rast v agentúre je individuálny a záleží na záujmoch a preferenciách jednotlivca. Možnosti kariérneho rastu sú mnohé a odmena za prácu sa zvyšuje so získavaním skúseností a špecializáciou.

Rozširovanie služieb agentúry

Agentúra môže začať poskytovať nové služby, ak je na to dostatok ľudského kapitálu a dopytu zo strany klientov. Rozšírenie na SEO alebo iné marketingové služby môže byť logickým krokom.

Záverečné odporúčania

Pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o PPC, je dôležité nebáť sa ísť na stáže a mať jasno v tom, čo od stáže očakávajú. Získať hodnotné skúsenosti je kľúčové a je potrebné nenechať sa využiť na administratívne úlohy bez prínosu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Tento článok ti prináša

Boosters

Boosters je tím marketingových špecialistov, ktorí sa zameriavajú na platené kampane, najmä v Google Ads a Facebook Ads. Sú držiteľmi individuálnych certifikácií Facebook Ads a Google Premier Partner. Ponúkajú férový a transparentný prístup, kvalitnú komunikáciu a odbornosť založenú na dátach.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako Eyerim dostal zastaralý segment optiky do roku 2025? (Martin Zahuranec, Eyerim)
4 min. čítanie

Ako Eyerim dostal zastaralý segment optiky do roku 2025? (Martin Zahuranec, Eyerim)

Budovanie online biznisu v segmente, ktorý všetci vnímajú ako silno offlinový, je beh na dlhú trať. Ale Eyerim to nevzdal a od predajcu dizajnových slnečných okuliarov sa pomaly stáva silným hráčom aj na poli optických služieb. Ba čo viac, dokáže touto službou spojiť online s offlinom! Ako sú na tom ostatné trhy oproti Slovensku a […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Prompt engineering ako kľúč k využitiu potenciálu nástrojov umelej inteligencie (Milan Illes)
3 min. čítanie

Prompt engineering ako kľúč k využitiu potenciálu nástrojov umelej inteligencie (Milan Illes)

Rozhovor sa venuje využitiu umelej inteligencie v kreatívnej tvorbe, najmä v e-commerce a produktovom dizajne, s dôrazom na nástroje ako Midjourney a Flux, ktoré zjednodušujú tvorbu vizuálneho obsahu. Diskutuje sa o možnostiach personalizácie produktových fotografií, šetrení času a nákladov, ako aj o efektívnom odlíšení sa od konkurencie. Dôležitou témou je koncept prompt engineeringu, kľúčovej zručnosti […]

Katarína Rusňáková SEO Katarína Rusňáková SEO
CEO, ONLINE TORO
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+