4 min. čítanie

Ako sa stať a byť dobrým PPC managerom v dobe AI? (Martin Bulák, Boosters)

Práca PPC človeka sa za posledné obdobie extrémne zmenila. Už to nie je len o vyklikávaní kampaní, hľadaní kľúčových slov, longtailov, mikro cielení... Umelá inteligencia spravila svoju prácu aj tu, a pokiaľ nie je človek dostatočne kreatívny, konkurencia ho ľahko pohltí. Ako sa zmenila práca PPCčkara, prečo by mal človek chcieť vôbec robiť túto prácu a aké benefity poskytuje agentúra oproti freelancu nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal Martin Bulák, CEO agentúry Boosters.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:45 Sú PPC kampane rovnaké ako pred 10 rokmi?
  • 04:45 Menia sa technológiami aj ľudia, ktorí túto prácu robia?
  • 08:36 Môže sa stať PPCčkarom hocikto?
  • 16:26 Funguje v tomto odvetí stážovanie? Je to dobré?
  • 18:08 Prečo by mal človek vôbec chcieť robiť PPC kampane?
  • 24:08 Ako sa dajú ochrániť klienti, aby agentúry plnili sľuby?
  • 27:05 Aký je bežný deň PPC človeka?
  • 30:07 Funguje spolupráca performance agentúry s inými dodávateľmi?
  • 34:03 Prečo pracovať v agentúre?
  • 40:55 Existuje v rámci PPC človeka nejaký kariéry posun?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Diskusia o PPC a agentúre Boosters

Rozhovor sa posúva k téme PPC (pay-per-click) reklamy. Martin vedie agentúru Boosters v Banskej Bystrici a diskutuje sa o tom, ako nájsť, školiť a motivovať dobrých PPC špecialistov. Hlavnou témou je, ako sa stať úspešným PPC manažérom v ére AI a automatizácie.

Evolúcia PPC reklamy

PPC reklama sa výrazne zmenila s príchodom AI a Google Performance Max. V minulosti to bola manuálna práca s kľúčovými slovami a bidovaním. Dnes je viac o správnej segmentácii a strategickom nastavení kampaní.

Historické perspektívy PPC

Diskusia sa vracia k tomu, ako PPC reklama vyzerala pred desiatimi rokmi, keď bola práca založená na manuálnej optimalizácii. Martin opisuje zmeny v technikách a nástrojoch, ktoré prešli od manuálnej práce k viac automatizovaným a strategickým prístupom.

Adaptácia na nové technológie

PPC špecialisti sa museli adaptovať na nové technológie, ako sú smart kampane a AI. Tí, ktorí sa prispôsobili, dosahujú lepšie výsledky. Porovnáva to s vývojom v iných marketingových oblastiach, ako je copywriting.

Pracovný trh a adaptácia

Pracovné prostredie sa zmenilo a pracovníci, vrátane PPC špecialistov, sa musia neustále adaptovať na nové výzvy a technológie. Tí, ktorí sú flexibilní a ochotní sa prispôsobiť, sú úspešnejší.

Flexibilita a prispôsobenie

Úspech závisí od schopnosti adaptácie na zmeny. Tí, ktorí sú ochotní prispôsobiť sa, budú úspešnejší, zatiaľ čo tí, ktorí sa neadaptujú, môžu zostať na menej lukratívnych pozíciách. Rozdiely v prístupe jednotlivcov k adaptácii a význam flexibility sú kľúčové.

Zmena v pracovnom prostredí

Pracovné prostredie sa zmenilo a firmy teraz musia viac bojovať o kvalitných zamestnancov. Kandidáti na pracovné miesta sú pohodlnejší a musia sa prispôsobiť trhu, aby si našli prácu, ktorá ich napĺňa.

Vplyv AI na pracovný trh

AI a machine learning ovplyvňujú pracovný trh a tlačia na ľudí, aby sa viac adaptovali a využívali svoj voľný čas efektívnejšie. Predpokladá sa, že ľudia budú viac vyhľadávať prácu, ktorá im dáva zmysel a umožní im venovať sa svojim záľubám.

Predpoklady pre prácu PPC špecialistu

Predpoklady pre prácu PPC špecialistu sa časom vyvinuli. Technické zručnosti sú stále dôležité, ale kreatívne schopnosti a strategické myslenie sú čoraz dôležitejšie. Aj umelci a kreatívni jedinci môžu byť úspešní PPC špecialisti, ak majú záujem a ochotu sa učiť.

Ako sa stať PPC špecialistom

Aby sa niekto stal PPC špecialistom, je potrebné mať záujem o marketing a nebáť sa technických aspektov. Odporúča sa začať skúšaním vlastných projektov, ako sú blogy alebo webstránky, a experimentovať so SEO a analytickými nástrojmi. Ďalším krokom je osloviť agentúry alebo firmy a ponúknuť sa na stáž, čo poskytne praktické skúsenosti.

Význam práce a štúdia v marketingu

Praktické skúsenosti v marketingu sú nenahraditeľné. Vysoká škola môže poskytnúť širší prehľad a špecializované zručnosti, ale prax v agentúre alebo firme je cennejšia.

Výhody a nevýhody práce v agentúre

Práca v agentúre poskytuje väčšiu istotu a stabilitu. V agentúre je vždy niekto, kto môže zastúpiť neprítomného pracovníka, čo nie je vždy možné pri freelancingu. Výhody sociálnej interakcie a kolektívu môžu byť motivujúce a prospešné pre duševné zdravie.

Výzvy freelancingu

Freelancing má svoje nevýhody, ako sú problémy s vymáhaním nezaplatených faktúr a nestabilný príjem. Freelanceri musia byť pripravení na väčšiu zodpovednosť a neistotu, čo môže byť stresujúce.

Kariérny rast v agentúre

Kariérny rast v agentúre je individuálny a záleží na záujmoch a preferenciách jednotlivca. Možnosti kariérneho rastu sú mnohé a odmena za prácu sa zvyšuje so získavaním skúseností a špecializáciou.

Rozširovanie služieb agentúry

Agentúra môže začať poskytovať nové služby, ak je na to dostatok ľudského kapitálu a dopytu zo strany klientov. Rozšírenie na SEO alebo iné marketingové služby môže byť logickým krokom.

Záverečné odporúčania

Pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o PPC, je dôležité nebáť sa ísť na stáže a mať jasno v tom, čo od stáže očakávajú. Získať hodnotné skúsenosti je kľúčové a je potrebné nenechať sa využiť na administratívne úlohy bez prínosu.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Tento článok ti prináša

Boosters

Boosters je tím marketingových špecialistov, ktorí sa zameriavajú na platené kampane, najmä v Google Ads a Facebook Ads. Sú držiteľmi individuálnych certifikácií Facebook Ads a Google Premier Partner. Ponúkajú férový a transparentný prístup, kvalitnú komunikáciu a odbornosť založenú na dátach.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)
6 min. čítanie

Ako robí online marketing slovenský Decathlon? (Tomáš Obal, Decathlon)

Nahliadnite do zákulisia marketingu a e-commerce jednej z popredných značiek športového vybavenia. Zistíte, aké stratégie používa pri cenovej politike, ako pristupuje k sezónnym kampaniam a zľavám, a aké technológie využíva na meranie úspešnosti kampaní, vrátane nového nástroja Amplitude. Dozviete sa tiež, prečo sa Decathlon na Slovensku vyhýba spolupráci s influencermi a namiesto toho sa orientuje […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
SK-NIC a aukcia .sk domén, ktorá sa už nikdy nebude opakovať (Peter Bíro, SK-NIC)
6 min. čítanie

SK-NIC a aukcia .sk domén, ktorá sa už nikdy nebude opakovať (Peter Bíro, SK-NIC)

Doteraz nevídaná akcia sa chystá na slovenskom internete! Národný registrátor domén SK-NIC sa chystá uvoľniť domény, ktoré sa doteraz nedali registrovať. Boli jednoducho historicky blokované a nikto ich nevlastní. Či už sa jedná o domény ako 1.sk, 7.sk, a.sk a mnohé ďalšie, teraz si ich budete môcť v aukcii vydražiť. Ako to celé bude prebiehať, […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+