Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Aké nálady panujú v regióne DACH pred Vianocami?

Predajcovia sa dôsledne pripravujú na vianočné kampane a zvýšené predaje, ide predsa o najdôležitejšie obdobie v biznise. Spoločnosť Fiverr prináša prieskum o očakávaniach, plánoch a obavách maloobchodníkov.

Aké nálady panujú v regióne DACH pred Vianocami?

Očakávania obchodníkov na podporu predajov

Optimizmus podnikateľom nechýba, nárast tržieb v tomto roku očakáva až 93 percent respondentov. V prieskume v roku 2022 to bolo len 77 percent opýtaných obchodníkov. Zároveň 30 percent očakáva, že v porovnaní s vianočným obchodom v roku 2022 sa predaj dokonca výrazne zvýši. Na podporu predajov plánujú využiť aj najnovšie technológie.

Respondenti v priemere očakávajú, že štvrtina vianočných predajov sa uskutoční v dňoch, ako sú Black Friday, Prime Day alebo Cyber Monday. Viac ako štvrtina (26 percent) dokonca očakáva, že v týchto dňoch sa zrealizuje 25 až 40 percent predaja.

Obchodníci plánujú dávať ešte vyššie zľavy 

Akcie typu Black Friday sa z americkej kolísky pevne usadili aj v regióne DACH. Tri štvrtiny respondentov plánujú ponúknuť vyššie zľavy oproti minulému roku. V priemere ide o zľavy vo výške 23 %. Pre porovnanie, v roku 2022 bola priemerná zľava 21 %.

  • Zľavy vo výške 10 – 20 % chce udeliť 37 % opýtaných.
  • Zľavy vo výške 21 – 24 % plánuje 40 percent respondentov.
  • Zľavy vo výške 25 – 40 % chystá až 19 % účastníkov prieskumu, pričom v minulom roku to bolo len 10 %.

Marketing vianočných predajov na plný plyn

Do nástrojov umelej inteligencie chce investovať 56 % opýtaných maloobchodníkov. Plánujú využívať nástroje umelej inteligencie ako je ChatGPT s cieľom optimalizovať procesy, rýchlejšie analyzovať potreby zákazníkov a pružne prispôsobovať marketingovú stratégiu.

Vo štvrtom kvartáli maloobchodné spoločnosti, ako aj spoločnosti zaoberajúce sa elektronickým obchodom, zvyšujú svoje marketingové aktivity. Medzi tri hlavné oblasti, do ktorých investujú najviac, patria:

  • Reklama na sociálnych sieťach, ako sú Facebook, Instagram a TikTok (53 %).
  • Aktualizácia produktových stránok / SEO (49 %).
  • E-mailový marketing (48 %).

Ružové okuliare a reálne výzvy

Napriek spomínanému optimizmu podnikatelia v maloobchode a e-commerce v súčasnosti čelia niekoľkým výzvam. Obávajú sa najmä konkurencie zo strany väčších značiek elektronického obchodu, ako sú Amazon alebo Etsy (55 %). V roku 2022 vyjadrilo znepokojenie len 39 %. 

Obavy smerujú aj k vplyvu inflácie na predaj (52 percent), ako aj možného narušenia dodávateľského reťazca či nedostatku zásob (47 percent). Výzvou môže byť aj málo zamestnancov a kvalifikovaných pracovníkov, ktoré je vo vypätom období častým kameňom úrazu. Takmer 39 % respondentov už spolupracuje s externými pracovníkmi alebo to plánuje urobiť vo štvrtom štvrťroku. Medzi tri najdôležitejšie oblasti využívania externých odborníkov patria:

  • Služby elektronického obchodu (43 %)
  • Marketing v sociálnych médiách (42 %)
  • Marketingové a obchodné poradenstvo (39 %)

Country Manager DACH v spoločnosti Fiverr, Florian Müller, vníma dôležitosť konkurencieschopnosti: “Mnohí maloobchodníci musia v tohtoročných vianočných predajoch ešte silnejšie konkurovať veľkým značkám e-commerce, aby dosiahli svoje predajné ciele vo štvrtom kvartáli. Na tento účel už mnohí z nich inovujú a využívajú odborné znalosti externých talentov, ktorí sa vyznajú v digitálnom marketingu, dokážu zrýchliť kampane, optimalizovať dosah na zákazníkov a vytvoriť lojalitu k značke.”

Pozadie prieskumu a jeho metodika

Spoločnosť Censuswide, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, uskutočnila na objednávku spoločnosti Fiverr prieskum na vzorke 3 016 majiteľov a manažérov malých a stredných podnikov vo veku 18 rokov a viac. Zamerali sa na oblasť maloobchodu alebo elektronického obchodu v období od 21. 9. 2023 do 2. 10. 2023 v Nemecku, Spojenom kráľovstve, USA, Holandsku, Francúzsku a Austrálii. V rámci štúdie v roku 2022 bolo v období od 26.10.2022 do 02.11.2022 oslovených 2 514 majiteľov a manažérov (vo veku 18 rokov a viac) v maloobchode alebo elektronickom obchode.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+