2 min. čítanie

Aké hranice má rivalita? Súdny spor Lidlu a Tesca bude stáť milióny

Lidl a Tesco budú bojovať na súde. Nemecký diskontný predajca obviňuje Tesco z porušenia ochrannej známky používaním loga Clubcard Prices.

Aké hranice má rivalita? Súdny spor Lidlu a Tesca bude stáť milióny

Chce Tesco ťažiť z popularity Lidlu?

Nemecký diskontný predajca tvrdí, že spoločnosť Tesco použila na propagáciu cien Clubcard pozadie ochrannej známky spoločnosti Lidl, ktoré tvorí modrý štvorec so žltým kruhom s tenkým červeným okrajom. Lidl sa domnieva, že tým Tesco porušilo ochrannú známku.

Spoločnosť Lidl sa obrátila na súd kvôli údajne podobne vyzerajúcim ochranným známkam už minulý rok. Skrze súdny zákaz sa bude snažiť zastaviť Tesco používajúc podobne vyzerajúce logo. 

Na predbežnom pojednávaní sudkyňa Joanna Smithová vysvetlila: “Spoločnosť Lidl v podstate tvrdí, že Tesco sa zámerne snaží využiť povesť spoločnosti Lidl ako supermarketu “diskontného typu”, ktorý je známy poskytovaním výhodných cien.”

zdroj: Retailgazette

Spoločnosť Lidl využije výsledky spotrebiteľského prieskumu, v ktorom respondentom ukázala sporné pozadie bez názvu. Z prieskumu vyplynulo, že spotrebitelia si logo spájajú predovšetkým s diskontným obchodom.

Sudkyňa Smithová zamietla návrh spoločnosti Tesco, aby boli dôkazy z prieskumu vyhlásené za neprípustné, pretože podľa neho išlo o navádzajúce otázky.

Zo súdnych dokumentov vyplýva, že spoločnosť Tesco opisuje “značku bez slov” ako “výplod právnej predstavivosti spoločnosti Lidl”.

Odhaduje sa, že spoločnosť Tesco vynaloží na súdny proces 1,19 milióna GBP, zatiaľ čo právne náklady spoločnosti Lidl predstavujú 1,17 milióna GBP, čo podľa sudkyne reflektuje, “aký je tento spor o značku pre obe strany kľúčový “.

Dátum súdneho pojednávania zatiaľ nebol stanovený.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov
3 min. čítanie

Český e-commerce sa vracia k dlhodobo udržateľnému rastu. Najväčšiu šancu preraziť majú predajcovia vlastných výrobkov

Český e-commerce, ktorý v posledných dvoch rokoch zaznamenal výrazný pokles, čaká tento rok oživenie a návrat k udržateľnému rastu. Najväčší podiel na tržbách pochopiteľne vykazuje drahší tovar z kategórií ako elektronika, náradie či stavebné materiály, ako vyplynulo z analýzy spoločnosti Upgates.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+