Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Aké hranice má rivalita? Súdny spor Lidlu a Tesca bude stáť milióny

Lidl a Tesco budú bojovať na súde. Nemecký diskontný predajca obviňuje Tesco z porušenia ochrannej známky používaním loga Clubcard Prices.

Aké hranice má rivalita? Súdny spor Lidlu a Tesca bude stáť milióny

Chce Tesco ťažiť z popularity Lidlu?

Nemecký diskontný predajca tvrdí, že spoločnosť Tesco použila na propagáciu cien Clubcard pozadie ochrannej známky spoločnosti Lidl, ktoré tvorí modrý štvorec so žltým kruhom s tenkým červeným okrajom. Lidl sa domnieva, že tým Tesco porušilo ochrannú známku.

Spoločnosť Lidl sa obrátila na súd kvôli údajne podobne vyzerajúcim ochranným známkam už minulý rok. Skrze súdny zákaz sa bude snažiť zastaviť Tesco používajúc podobne vyzerajúce logo. 

Na predbežnom pojednávaní sudkyňa Joanna Smithová vysvetlila: “Spoločnosť Lidl v podstate tvrdí, že Tesco sa zámerne snaží využiť povesť spoločnosti Lidl ako supermarketu “diskontného typu”, ktorý je známy poskytovaním výhodných cien.”

zdroj: Retailgazette

Spoločnosť Lidl využije výsledky spotrebiteľského prieskumu, v ktorom respondentom ukázala sporné pozadie bez názvu. Z prieskumu vyplynulo, že spotrebitelia si logo spájajú predovšetkým s diskontným obchodom.

Sudkyňa Smithová zamietla návrh spoločnosti Tesco, aby boli dôkazy z prieskumu vyhlásené za neprípustné, pretože podľa neho išlo o navádzajúce otázky.

Zo súdnych dokumentov vyplýva, že spoločnosť Tesco opisuje “značku bez slov” ako “výplod právnej predstavivosti spoločnosti Lidl”.

Odhaduje sa, že spoločnosť Tesco vynaloží na súdny proces 1,19 milióna GBP, zatiaľ čo právne náklady spoločnosti Lidl predstavujú 1,17 milióna GBP, čo podľa sudkyne reflektuje, “aký je tento spor o značku pre obe strany kľúčový “.

Dátum súdneho pojednávania zatiaľ nebol stanovený.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+