2 min. čítanie

Aké hranice má rivalita? Súdny spor Lidlu a Tesca bude stáť milióny

Lidl a Tesco budú bojovať na súde. Nemecký diskontný predajca obviňuje Tesco z porušenia ochrannej známky používaním loga Clubcard Prices.

Aké hranice má rivalita? Súdny spor Lidlu a Tesca bude stáť milióny

Chce Tesco ťažiť z popularity Lidlu?

Nemecký diskontný predajca tvrdí, že spoločnosť Tesco použila na propagáciu cien Clubcard pozadie ochrannej známky spoločnosti Lidl, ktoré tvorí modrý štvorec so žltým kruhom s tenkým červeným okrajom. Lidl sa domnieva, že tým Tesco porušilo ochrannú známku.

Spoločnosť Lidl sa obrátila na súd kvôli údajne podobne vyzerajúcim ochranným známkam už minulý rok. Skrze súdny zákaz sa bude snažiť zastaviť Tesco používajúc podobne vyzerajúce logo. 

Na predbežnom pojednávaní sudkyňa Joanna Smithová vysvetlila: „Spoločnosť Lidl v podstate tvrdí, že Tesco sa zámerne snaží využiť povesť spoločnosti Lidl ako supermarketu „diskontného typu“, ktorý je známy poskytovaním výhodných cien.“

zdroj: Retailgazette

Spoločnosť Lidl využije výsledky spotrebiteľského prieskumu, v ktorom respondentom ukázala sporné pozadie bez názvu. Z prieskumu vyplynulo, že spotrebitelia si logo spájajú predovšetkým s diskontným obchodom.

Sudkyňa Smithová zamietla návrh spoločnosti Tesco, aby boli dôkazy z prieskumu vyhlásené za neprípustné, pretože podľa neho išlo o navádzajúce otázky.

Zo súdnych dokumentov vyplýva, že spoločnosť Tesco opisuje „značku bez slov“ ako „výplod právnej predstavivosti spoločnosti Lidl“.

Odhaduje sa, že spoločnosť Tesco vynaloží na súdny proces 1,19 milióna GBP, zatiaľ čo právne náklady spoločnosti Lidl predstavujú 1,17 milióna GBP, čo podľa sudkyne reflektuje, „aký je tento spor o značku pre obe strany kľúčový „.

Dátum súdneho pojednávania zatiaľ nebol stanovený.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť
3 min. čítanie

Dognet 2.0: stredoeurópska affiliate sieť spúšťa nový systém už aj pre inzerentov. Je rýchlejší, prehľadnejší a pripravený na budúcnosť

Dognet sa po troch rokoch vývoja technologicky posúva na úplne novú úroveň. Po migrácii publisherov prichádza 20. mája na rad aj druhá fáza – prechod inzerentov na nový systém Dognet 2.0. Vlastné technické riešenie má priniesť väčšiu flexibilitu, lepší reporting a schopnosť reagovať na meniaci sa trh rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. To všetko pre tisíce […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+