Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
7 min. čítanie

Aká je budúcnosť SEO s príchodom ChatGPT Search?

Svet digitálneho vyhľadávania sa neustále mení a príchod ChatGPT Search od OpenAI priniesol zásadnú zmenu. Tradičné vyhľadávače, na čele s Googlom, roky dominujú trhu, ale generatívne AI modely, ako je ChatGPT Search, prinášajú nový spôsob získavania informácií – personalizovanejší, intuitívnejší a konverzačný. Aké výzvy a príležitosti táto novinka predstavuje pre SEO? Poďme to podrobne preskúmať.

Ivana Polčová Ivana Polčová
SEO specialist, CREATIVE digital
Aká je budúcnosť SEO s príchodom ChatGPT Search?
Zdroj: CREATIVE digital / Canva

Čo je SearchGPT?

SearchGPT je pokročilý nástroj na vyhľadávanie od OpenAI. Kombinuje pokročilé modely umelej inteligencie a aktuálne dáta z internetu prostredníctvom indexu Bing. Jeho cieľom je poskytovať používateľom rýchle a presné odpovede podporené jasnými a relevantnými zdrojmi.

Táto funkcia je momentálne dostupná pre predplatiteľov ChatGPT Plus a Team, pričom pre bezplatných používateľov by mala byť sprístupnená v nasledujúcich mesiacoch.

Rozhranie v aplikácii ChatGPT umožňuje spustiť vyhľadávanie kliknutím na ikonu „Prehľadať web“.

Ako presne funguje SearchGPT?

  • Využíva index vyhľadávača Bing na získavanie aktuálnych informácií. Po zadaní otázky model prehľadá Bing databázu a vyberie najrelevantnejšie informácie.
  • Analyzuje každú otázku, zohľadňuje jej kontext a následne vytvára odpoveď v prirodzenom jazyku, ktorá je jasná a zrozumiteľná.
  • Model si pamätá históriu predchádzajúcich otázok a odpovedí, čo nám umožňuje viesť so SearchGPT plynulý dialóg.
  • Poskytuje transparentnosť odpovedí – väčšinou sú zdroje uvedené pri odpovediach.

Ukážka použitia SearchGPT

Prompt: „Kde sa najlepšie najesť v Košiciach?“

Po zadaní otázky „Kde sa najlepšie najesť v Košiciach?“ sa zobrazí prehľadná interaktívna mapa Košíc s tipmi na konkrétne reštaurácie.

Ako som už spomenula, výhodou je, že si SearchGPT pamätá, čo som do chatu predtým napísala. Ak teda následne napíšem „Mám chuť na indickú kuchyňu“, nemusím už opäť uvádzať, že hľadám reštauráciu v Košiciach. SearchGPT si spojí tieto informácie a rovno poskytne relevantné odporúčania. Výsledok?

Na čo si dávať pozor?

Je dôležité poznamenať, že napriek pokročilým funkciám môže SearchGPT občas poskytnúť nepresné alebo neúplné informácie. Preto je vhodné overovať dôležité údaje z viacerých zdrojov.

Tip: Bing slúži ako zdroj aktuálnych dát pre Search GPT. Ak váš obsah nie je v Bing indexe, ChatGPT ho pravdepodobne nepoužije.

Čím sa ChatGPT Search líši od tradičných vyhľadávačov ako Google?

Rozdiel medzi SearchGPT a Googlom spočíva najmä v ich prístupe k spracovaniu a prezentácii informácií.

V nasledujúcej tabuľke je porovnanie niektorých funkcií a fungovania týchto dvoch platforiem.👇🏻

Ako SearchGPT ovplyvňuje súčasné SEO?

Aj keď tradičné vyhľadávače, ako je Google, stále dominujú, SearchGPT otvára nové možnosti, ktoré menia spôsob, akým používatelia vyhľadávajú informácie – s dôrazom na personalizáciu a interaktívnu komunikáciu. Ako by mali weby prispôsobiť svoju stratégiu, aby si udržali konkurenčnú výhodu v ére generatívnej AI?

Základné princípy SEO zostávajú rovnaké

SEO, teda optimalizácia pre vyhľadávače, je o tom, ako zabezpečiť, aby sa váš obsah zobrazil čo najvyššie vo výsledkoch vyhľadávania. A hoci SearchGPT prináša nové výzvy, základné princípy SEO zostávajú rovnaké.

  • Kvalitný obsah. 
  • Relevantné kľúčové slová.
  • Optimalizácia obsahu.
  • Používanie štruktúrovaných dát.
  • Zohľadňovanie používateľského zámeru.
  • Pozitívna používateľská skúsenosť.
  • Rýchlosť načítania stránky a responzívny dizajn.

Ako uspieť v SearchGPT vyhľadávaní?

1. Tvorba konverzačného obsahu

Píšte obsah, ktorý odpovedá na konkrétne otázky používateľov v prirodzenom a konverzačnom tóne. Zahrňte časté otázky a odpovede (FAQ) a používajte nadpisy, ktoré reflektujú bežné otázky používateľov.

Tip: Pri písaní obsahu používajte prirodzený jazyk a odpovedajte na otázky tak, ako by ste komunikovali so skutočnou osobou.

Príklad:

  • Píšte články, ktoré odpovedajú na bežné otázky zákazníkov. Napríklad: „Ako si vybrať najlepšiu zimnú bundu?“ alebo „Najlepšie tipy na starostlivosť o koženú obuv“.
  • Napíšte porovnania produktov alebo produktových radov.
  • Vytvárajte detailné návody, napríklad „Ako si vybrať správnu veľkosť cyklistickej prilby“.

2. Implementácia štruktúrovaných dát

Štruktúrované dáta pomáhajú vyhľadávačom a AI modelom lepšie porozumieť obsahu vašej stránky. Označte kľúčové informácie na vašej stránke pomocou štruktúrovaných dát, aby ste uľahčili AI modelom porozumieť obsahu a kontextu vašej stránky.

Príklad:

  • Používajte “Product” schema markup pre kategórie produktov. Napríklad, ak predávate elektroniku, zahrňte informácie ako cena, dostupnosť, recenzie a špecifikácie.

3. Pochopenie zámeru používateľa a kontextu

Pred vytvorením nového obsahu vykonajte analýzu pre kľúčové slová, na ktoré sa chcete zamerať. Týmto spôsobom zistíte, aký typ obsahu vyhľadávače uprednostňujú pre daný dotaz (napríklad blogové články, videá, produktové stránky, kategórie) a aký zámer používateľa je s nimi spojený.

4. Optimalizácia pre hlasové vyhľadávanie

Hlasové vyhľadávanie sa stáva čoraz populárnejším, čo vyžaduje prispôsobenie obsahu tak, aby zodpovedal dlhším a konverzačným dotazom, ktoré sú pre tento typ vyhľadávania typické. Jedným z kľúčových aspektov tejto optimalizácie je zameranie sa na dlhé kľúčové slová (long-tail keywords).

Tip: Identifikujte a implementujte dlhé kľúčové slová, ktoré zodpovedajú prirodzeným otázkam používateľov.

Príklad

  • Namiesto kľúčového slova „počasie Bratislava“ použite „Aké je dnes počasie v Bratislave?“
  • Napríklad namiesto „pneumatiky zima“ použite „Aké zimné pneumatiky sú najlepšie pre SUV?“

5. Lokalizácia obsahu pre medzinárodný trh

Ak expandujete na zahraničné trhy, optimalizujte obsah pre konkrétne regióny. Zahrňte preklady a lokálne kľúčové slová.

Ďalšie praktické tipy:

  • Využívajte prirodzený jazyk. Obsah píšte tak, aby odpovedal na otázky používateľov konverzačne a jasne.
  • Pokryte tému do hĺbky. Napíšte článok, ktorý rieši všetky aspekty témy a poskytuje čitateľovi reálnu hodnotu.
  • Nezabúdajte na vizuálny obsah. Obrázky, videá a infografiky zvyšujú atraktivitu a užitočnosť vášho obsahu.

Tip: Všetky tieto tipy možno uplatniť aj pri „bežnej“ SEO stratégii. 🙂

Prečo zostáva Google stále kráľom e-commerce?

Aj keď ChatGPT a iné AI nástroje na vyhľadávanie informácií získavajú čoraz väčšiu popularitu, Google zostáva dominantným hráčom. Pozrime sa na zaujímavé štatistiky:

  • Google používa 4,91 miliardy ľudí na celom svete.
  • Google denne spracuje 8,5 miliardy vyhľadávaní.
  • OpenAI CEO Sam Altman prezradil na NYT’s DealBook Summite dňa 4. 12. 2024, že chat GPT má aktuálne vyše 300 miliónov aktívnych používateľov týždenne.
  • ChatGPT využívajú používatelia najmä na získavanie odpovedí, hľadanie inšpirácie, zvyšovanie produktivity, písanie, učenie sa a brainstorming.
  • Podľa prieskumu mediálnej agentúry Wavemaker využilo umelú inteligenciu aspoň raz 1,26 milióna Slovákov, pričom ju využili najmä na hľadanie informácií, zábavu, prácu či do školy.
  • SearchGPT nemá zatiaľ dostupné presné štatistiky o počte spracovaných vyhľadávaní.

Tip: Zvoľte nástroj podľa svojich potrieb. Ak hľadáte okamžité odpovede a ľudskú interakciu, siahnite po SearchGPT. Ak však potrebujete presné zdroje, aktuálne správy alebo sa chystáte nakupovať, Google je a ešte dlhý čas bude vašim spoľahlivým kamošom.

Je SEO mŕtve? Ani náhodou.

SEO sa mení, ale neumiera. ChatGPT Search je len ďalšou kapitolou vo vývoji vyhľadávania. Ak sa prispôsobíte novým požiadavkám a využijete príležitosti, ktoré generatívna AI prináša, môže byť vaša značka ešte viditeľnejšia a relevantnejšia.

Článok o umelej inteligencii by nebol kompletný bez aspoň jedného obrázka vytvoreného práve AI.
A takto si budúcnosť SEO predstavuje DALL-E od ChatGPT.

Záverečné takeaways (čo si teda odniesť z tohto článku)

  1. Základné SEO princípy zostávajú rovnaké, no úspech prinesie schopnosť prispôsobiť sa generatívnej AI a tvoriť konverzačný, hodnotný obsah.
  2. Google zatiaľ zostáva kráľom pre e-commerce.
  3. Bing je späť! S ChatGPT Search, ktorý používa Bing index, je dôležité nezanedbávať optimalizáciu pre tento vyhľadávač.
  4. SearchGPT má potenciál podporiť rozhodovanie zákazníkov, pomáha pri porovnávaní produktov a poskytovaní odporúčaní.
  5. SEO zostáva rovnako dôležité a vyvíja sa.
  6. Buďte lídrom. Budúcnosť patrí tým, ktorí kombinujú tradičné SEO techniky s inovatívnymi prístupmi, aby udržali svoju značku viditeľnú a relevantnú. 😊

Ako vyťažiť maximum zo SEO v ére ChatGPT Search?

Optimalizácia pre nové vyhľadávacie technológie, ako je ChatGPT Search je výzvou, ale zároveň aj príležitosťou pre váš e-shop. V CREATIVE digital sa tejto problematike venujeme intenzívne a pomáhame klientom prispôsobiť ich SEO stratégiu tak, aby ich stránky zostali viditeľné aj v dobe AI vyhľadávania.

A navyše, počas decembra si môžete u nás objednať bezplatnú SEO analýzu, vďaka ktorej môžete získať jasný obraz o tom, kde máte priestor na zlepšenie v rámci SEO. Stačí nám napísať na e-mail marketing@creativesites.sk, že máte záujem o bezplatnú SEO analýzu + nezabudnite pripojiť odkaz na váš e-shop.

Zdieľať článok
Ivana Polčová
SEO specialist, CREATIVE digital

Som SEO špecialistka so zameraním na UX. 🔍 Venujem sa SEO, tvorbe obsahu, linkbuildingu, využitiu umelej inteligencie a zlepšovaniu používateľskej skúsenosti. 📈 Pomáham webom rásť tým, že ich robím viditeľnejšími vo vyhľadávačoch a priateľskými pre používateľov.    

Tento článok ti prináša

CREATIVE sites

CreativeSites je špecialista na e-commerce, ktorý ponúka komplexné riešenia pre online obchod. Sú schopní vytvoriť profesionálny e-shop na svojej vlastnej platforme CREATIVE shop, ktorá je pripravená aj na expanziu na nové trhy. Ponúkajú aj služby v oblasti online marketingu a tvorby brandu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 
9 min. čítanie

Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 

V digitálnom svete sa marketéri denne stretávajú s výzvou, ako zaujať používateľov a získať ich pozornosť. S narastajúcim množstvom obsahu na internete a webových stránok je čoraz náročnejšie vyniknúť aj v online vyhľadávaní. Na druhej strane sú používatelia, ktorí chcú čo najrelevantnejší výsledok na svoje vyhľadávacie dopyty čím skôr a drvivá väčšina z nich sa […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Prečítať článok
Prečo riešiť SEO stratégiu aj pre video?
4 min. čítanie

Prečo riešiť SEO stratégiu aj pre video?

Video je v e-commerce veľmi silný formát, a preto je na mieste riešiť aj jeho SEO stratégiu.  Zapojenie spotrebiteľov, zlepšenie viditeľnosti produktov a zvýšenie konverzií sa darí pomocou video obsahu. Pozrime sa na to, ako maximalizovať obsah videa s cieľom zvýšiť všeobecný výkon e-commerce a zlepšiť výsledky vyhľadávacích nástrojov.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+