Prieskum spoločnosti Alibaba na vzorke amerických predajcov vykresľuje optimistický obraz prostredia e-commerce medzi malými podnikmi. Až 84 % respondentov opatrne vyjadruje optimistické vyhliadky na tento rok, pričom 44 % má veľmi optimistické nálady. Naopak, len 6 % respondentov má pesimistické názory pri odhadoch rastu svojho online podnikania.
Malí podnikatelia sa chcú presunúť do online prostredia
Prieskum odhalil, že len 53 % respondentov sa v súčasnosti venuje online predaju. Pritom 44 % tento kanál ešte nevyužilo a len 3 % sa stále zdráha uvažovať o online predaji.
Pri pohľade do budúcnosti prieskum naznačuje prudký posun v strategickom zameraní malých podnikov smerom k e-commerce. Až 75 % respondentov predpokladá, že online podnikanie bude v roku 2024 zohrávať výrazne väčšiu úlohu v ich celkovej stratégii. Tento trend podčiarkuje vyvíjajúce sa digitálne prostredie a nevyužitý potenciál širšieho zásahu publika a obchodného rastu, ktorý umožňujú platformy elektronického obchodu.
Prekážky na ceste za úspechom
Napriek sľubným vyhliadkam malé podniky na ceste k úspechu v e-commerce narážajú na niekoľko digitálnych prekážok. Medzi hlavné výzvy patrí efektívnosť digitálneho marketingu (50 %), komunikácia so zákazníkmi (34 %) a technologická infraštruktúra a modernizácia (31 %).
Okrem toho sa ako kľúčový faktor ukazuje integrácia AI. Približne dve tretiny respondentov prieskumu uvádzajú, že využívajú nejakú formu strojového učenia, zatiaľ čo ostatní vyjadrujú zámer iniciovať zmeny v oblasti umelej inteligencie. Zaujímavé je, že napriek jasným prínosom zostáva miera prijatia medzi spoločnosťami s vysokými príjmami pomalá.
„Adaptácia bola pozoruhodne pomalá v spoločnostiach s vysokými zárobkami, pričom 83 % respondentov zo spoločností zarábajúcich viac ako 5 miliónov dolárov nepoužíva AI,“ uvádza správa.
Polovica roka je takmer za nami a podnikatelia v USA vnímajú ako ďalší krok posilnenie online prítomnosti svojho biznisu aj za hranicami.