Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Aj IKEA postupne otvára dvere second handu

Záujem o produkty z druhej ruky je na vzostupe. Švédska firma naskakuje na vlnu popularity C2C platforiem a plánuje spustiť IKEA Preowned. Zákazníci budú môcť kupovať a predávať použitý nábytok výrobcu priamo medzi sebou. Pilotný projekt štartuje v Španielsku a Nórsku.

Aj IKEA postupne otvára dvere second handu
Zdroj: Depositphotos

IKEA Preowned v kocke

IKEA Preowned funguje ako C2C trhovisko, ktoré umožňuje zákazníkom zverejňovať a predávať svoj nábytok IKEA priamo iným spotrebiteľom. Predávajúci môžu nahrať svoje produkty, nastaviť ceny a pridať fotografie. Platforma využíva AI na vylepšenie záznamov pridaním profesionálnych reklamných obrázkov, presných rozmerov produktov, návodov na montáž a pokynov na starostlivosť.

Pri platení majú predávajúci možnosť vybrať si medzi IKEA poukážkou so zľavou 15 % alebo priamou platbou. Na rozdiel od tradičných e-commerce platforiem, IKEA Preowned nebude zastrešovať logistiku. Kupujúci si budú musieť vyzdvihnúť produkty na mieste predávajúceho.

V súčasnosti je zverejňovanie položiek na platforme bezplatné, aj keď IKEA naznačila, že v budúcnosti môže zaviesť poplatok za zverejňovanie.

Plány do budúcnosti

IKEA začala testovať trh Preowned toto leto v Osle a Madride. Pilotná fáza bude prebiehať do decembra. Spoločnosť plánuje pozorne sledovať správanie zákazníkov, aby vyhodnotila životaschopnosť platformy a jej potenciálny vplyv na obchodný model.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

“Celosvetový trh s použitým nábytkom rýchlo rastie a v roku 2024 sa predpokladá ročný rast vo výške 6,4 %. Už dnes tvoria 10 % trhu s použitým nábytkom do domácnosti výrobky IKEA. Vďaka tejto platforme vidíme možnosti, ako zjednodušiť a zlepšiť skúsenosti predajcov aj kupujúcich,” vyjadril sa Jesper Brodin, generálny riaditeľ spoločnosti Ingka Group.

Vplyv na e-commerce

Krok spoločnosti IKEA na trh C2C zdôrazňuje rastúci význam trhu s použitým tovarom v oblasti e-commerce. Svedčí o tom aj nedávna správa, ktorá poukázala na zaujímavý trend medzi Gen Z. Hoci táto demografická skupina bežne nepoužíva Facebook, zaujíma ich tamojší Marketplace – hľadajú tam zaujímavé kúsky a výhodné ponuky.

Pozorujeme posun smerom k udržateľnosti a obchodovaniu orientovanému na spotrebiteľa. Úspech IKEA Preowned by mohol vytvoriť precedens pre iných predajcov, aby preskúmali podobné modely, ktoré kombinujú zapojenie zákazníkov s environmentálnou zodpovednosťou.

Koniec koncov, používané produkty ponúka aj Shein, eBay, Amazon a nájdete ich aj na TikToku. Nehovoriac o zvučných značkách, ktoré spúšťajú svoje platformy rovnako ako IKEA.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+