2 min. čítanie

Aj IKEA postupne otvára dvere second handu

Záujem o produkty z druhej ruky je na vzostupe. Švédska firma naskakuje na vlnu popularity C2C platforiem a plánuje spustiť IKEA Preowned. Zákazníci budú môcť kupovať a predávať použitý nábytok výrobcu priamo medzi sebou. Pilotný projekt štartuje v Španielsku a Nórsku.

Aj IKEA postupne otvára dvere second handu
Zdroj: Depositphotos

IKEA Preowned v kocke

IKEA Preowned funguje ako C2C trhovisko, ktoré umožňuje zákazníkom zverejňovať a predávať svoj nábytok IKEA priamo iným spotrebiteľom. Predávajúci môžu nahrať svoje produkty, nastaviť ceny a pridať fotografie. Platforma využíva AI na vylepšenie záznamov pridaním profesionálnych reklamných obrázkov, presných rozmerov produktov, návodov na montáž a pokynov na starostlivosť.

Pri platení majú predávajúci možnosť vybrať si medzi IKEA poukážkou so zľavou 15 % alebo priamou platbou. Na rozdiel od tradičných e-commerce platforiem, IKEA Preowned nebude zastrešovať logistiku. Kupujúci si budú musieť vyzdvihnúť produkty na mieste predávajúceho.

V súčasnosti je zverejňovanie položiek na platforme bezplatné, aj keď IKEA naznačila, že v budúcnosti môže zaviesť poplatok za zverejňovanie.

Plány do budúcnosti

IKEA začala testovať trh Preowned toto leto v Osle a Madride. Pilotná fáza bude prebiehať do decembra. Spoločnosť plánuje pozorne sledovať správanie zákazníkov, aby vyhodnotila životaschopnosť platformy a jej potenciálny vplyv na obchodný model.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

„Celosvetový trh s použitým nábytkom rýchlo rastie a v roku 2024 sa predpokladá ročný rast vo výške 6,4 %. Už dnes tvoria 10 % trhu s použitým nábytkom do domácnosti výrobky IKEA. Vďaka tejto platforme vidíme možnosti, ako zjednodušiť a zlepšiť skúsenosti predajcov aj kupujúcich,“ vyjadril sa Jesper Brodin, generálny riaditeľ spoločnosti Ingka Group.

Vplyv na e-commerce

Krok spoločnosti IKEA na trh C2C zdôrazňuje rastúci význam trhu s použitým tovarom v oblasti e-commerce. Svedčí o tom aj nedávna správa, ktorá poukázala na zaujímavý trend medzi Gen Z. Hoci táto demografická skupina bežne nepoužíva Facebook, zaujíma ich tamojší Marketplace – hľadajú tam zaujímavé kúsky a výhodné ponuky.

Pozorujeme posun smerom k udržateľnosti a obchodovaniu orientovanému na spotrebiteľa. Úspech IKEA Preowned by mohol vytvoriť precedens pre iných predajcov, aby preskúmali podobné modely, ktoré kombinujú zapojenie zákazníkov s environmentálnou zodpovednosťou.

Koniec koncov, používané produkty ponúka aj Shein, eBay, Amazon a nájdete ich aj na TikToku. Nehovoriac o zvučných značkách, ktoré spúšťajú svoje platformy rovnako ako IKEA.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+