2 min. čítanie

Aj IKEA postupne otvára dvere second handu

Záujem o produkty z druhej ruky je na vzostupe. Švédska firma naskakuje na vlnu popularity C2C platforiem a plánuje spustiť IKEA Preowned. Zákazníci budú môcť kupovať a predávať použitý nábytok výrobcu priamo medzi sebou. Pilotný projekt štartuje v Španielsku a Nórsku.

Aj IKEA postupne otvára dvere second handu
Zdroj: Depositphotos

IKEA Preowned v kocke

IKEA Preowned funguje ako C2C trhovisko, ktoré umožňuje zákazníkom zverejňovať a predávať svoj nábytok IKEA priamo iným spotrebiteľom. Predávajúci môžu nahrať svoje produkty, nastaviť ceny a pridať fotografie. Platforma využíva AI na vylepšenie záznamov pridaním profesionálnych reklamných obrázkov, presných rozmerov produktov, návodov na montáž a pokynov na starostlivosť.

Pri platení majú predávajúci možnosť vybrať si medzi IKEA poukážkou so zľavou 15 % alebo priamou platbou. Na rozdiel od tradičných e-commerce platforiem, IKEA Preowned nebude zastrešovať logistiku. Kupujúci si budú musieť vyzdvihnúť produkty na mieste predávajúceho.

V súčasnosti je zverejňovanie položiek na platforme bezplatné, aj keď IKEA naznačila, že v budúcnosti môže zaviesť poplatok za zverejňovanie.

Plány do budúcnosti

IKEA začala testovať trh Preowned toto leto v Osle a Madride. Pilotná fáza bude prebiehať do decembra. Spoločnosť plánuje pozorne sledovať správanie zákazníkov, aby vyhodnotila životaschopnosť platformy a jej potenciálny vplyv na obchodný model.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

“Celosvetový trh s použitým nábytkom rýchlo rastie a v roku 2024 sa predpokladá ročný rast vo výške 6,4 %. Už dnes tvoria 10 % trhu s použitým nábytkom do domácnosti výrobky IKEA. Vďaka tejto platforme vidíme možnosti, ako zjednodušiť a zlepšiť skúsenosti predajcov aj kupujúcich,” vyjadril sa Jesper Brodin, generálny riaditeľ spoločnosti Ingka Group.

Vplyv na e-commerce

Krok spoločnosti IKEA na trh C2C zdôrazňuje rastúci význam trhu s použitým tovarom v oblasti e-commerce. Svedčí o tom aj nedávna správa, ktorá poukázala na zaujímavý trend medzi Gen Z. Hoci táto demografická skupina bežne nepoužíva Facebook, zaujíma ich tamojší Marketplace – hľadajú tam zaujímavé kúsky a výhodné ponuky.

Pozorujeme posun smerom k udržateľnosti a obchodovaniu orientovanému na spotrebiteľa. Úspech IKEA Preowned by mohol vytvoriť precedens pre iných predajcov, aby preskúmali podobné modely, ktoré kombinujú zapojenie zákazníkov s environmentálnou zodpovednosťou.

Koniec koncov, používané produkty ponúka aj Shein, eBay, Amazon a nájdete ich aj na TikToku. Nehovoriac o zvučných značkách, ktoré spúšťajú svoje platformy rovnako ako IKEA.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer
4 min. čítanie

Slovenský e-commerce v Q3: Slabé leto zachránil septebmer

Slovenský e-commerce si v tomto roku udržuje jednociferný rast. Po predchádzajúcich dvoch štvrťrokoch tohto roku sa podarilo udržať pozitívny trend aj v tom treťom, ktorý skončil s rastom tržieb 3 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. E-commerce však mohol dosiahnuť lepší výsledok, ak by nedošlo k spomaleniu záujmu zákazníkov o nákupy v hlavných kategóriách produktov, ako je napríklad spotrebná elektronika. Skokanom kvartálu je zrnková […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+