2 min. čítanie

AI pomáha budovať vzťahy so zákazníkmi. Každá strana to však vidí trochu inak

Na zlepšenie interakcií so zákazníkmi sa vo firmách čoraz viac využíva umelá inteligencia. Výskum od spoločnosti Twilio však ukazuje, že firmy čelia významným prekážkam spojeným s dostupnosťou údajov o zákazníkoch a transparentnosťou ohľadom ich využitia.

AI pomáha budovať vzťahy so zákazníkmi. Každá strana to však vidí trochu inak
Zdroj: Depositphotos

Najnovšia správa o zapojení zákazníkov od spoločnosti Twilio poukazuje na kľúčové výzvy a príležitosti pri využívaní AI na posilnenie vzťahov so zákazníkmi. Z komplexného celosvetového prieskumu B2C manažérov a spotrebiteľov v 18 krajinách vznikol report, ktorým sa môžu inšpirovať aj tunajšie firmy.

Transparentnosť ako kľúčový faktor

Zatiaľ čo 93 % britských značiek tvrdí, že sú transparentné vo využívaní údajov v spojitosti s AI, len 40 % zákazníkov súhlasí. To podčiarkuje dôležitosť toho, aby značky komunikovali spôsob, ako zákaznícke údaje napájajú na nástroje umelej inteligencie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

64 % britských spotrebiteľov udáva, že ochrana údajov je spôsob, ako si získať ich dôveru. Nájsť správnu rovnováhu medzi bezpečnosťou a zážitkom zákazníka zostáva pre 40 % podnikov výzvou.

Rozdiely v očakávaniach

Pojem Customer experience gap vyjadruje rozdiel medzi očakávaniami zákazníkov a tým, ako si značky myslia, že tieto očakávania napĺňajú. 81 % britských značiek tvrdí, že rozumie svojim zákazníkom. Na druhej strane však súhlasí menej ako polovica (46 %) zákazníkov.

47 % britských spotrebiteľov je ochotných minúť viac peňazí na značky, ktoré ponúkajú personalizovaný prístup.

Silné personalizované zážitky

Nástroje umelej inteligencie sa častokrát využívajú aj na odporúčania pri nakupovaní. Ponuky šité na mieru zvyšujú vernosť zákazníkov a v konečnom dôsledku aj sumy, ktoré sú ochotní utratiť. Naopak, 78 % spotrebiteľov opúšťa značky, ktoré nedokážu poskytnúť personalizované zážitky, čo zdôrazňuje kritickú úlohu prispôsobenia pri udržiavaní zákazníkov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+