2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
Zdroj: Amazon

Rufus je generatívny AI nástroj, ktorý pomáha zákazníkom na platforme Amazon pri výbere produktov. Zákazníci môžu klásť otázky týkajúce sa produktov, získavať odporúčania na základe svojich potrieb alebo zisťovať detaily o objednávkach.

Teraz Rufus dokáže generovať texty a odporúčania, ktoré môžu dopĺňať reklamy a ponuky priamo na základe aktuálnych potrieb a otázok zákazníkov. To prináša nové možnosti, ako sa dostať k zákazníkom v kľúčových momentoch ich nákupného rozhodovania.

Zdroj: Amazon

„Zákazníci chcú často nakupovať na základe najnovších produktov a trendov a Rufus im pomáha udržiavať sa v obraze s otázkami typu: „Aký je najmodernejší tablet Fire pre deti?“ či „Aké sú trendy v džínsoch pre ženy?“,“ uvádza platforma.

Na čo sa pripraviť:

  1. Reklamy počas konverzácie: Sponzorované reklamy sa teraz môžu zobrazovať priamo v komunikácii medzi zákazníkom a Rufusom. Môžeme očakávať personalizované a relevantné reklamy, keďže vychádzajú z konkrétnych potrieb zákazníka.
  2. AI + STDC: Rufus vie generovať texty a odporúčania na základe toho, čo zákazník hľadá, čo zvyšuje šancu, že reklama zasiahne práve v tom momente, keď sa zákazník rozhoduje o nákupe.
  3. Obmedzené metriky: Jednou z najväčších výziev je momentálne absencia konkrétnych metrík týkajúcich sa reklám umiestnených v Rufus integrácii. Na výsledky si zrejme budeme musieť počkať priamo od inzerentov.

E-commerce týmto získa možnosť posúvať reklamu bližšie k reálnym nákupným rozhodnutiam zákazníkov. AI dokáže poskytnúť odporúčanie alebo pomoc v momente, keď to zákazník najviac potrebuje, čo umožňuje zacielenie relevantných produktov presne na mieru.

AI revolúcia v e-commerce

Integrácia sponzorovaných reklám do Rufusa je len začiatkom širšieho trendu, kde AI bude hrať čoraz dôležitejšiu rolu v procese online nakupovania. Aj keď je táto novinka zatiaľ obmedzená na USA, technológie ako Rufus ukazujú smer, ktorým sa reklama (minimálne na Amazone) bude uberať. A je len otázkou času, kedy sa tieto nástroje dostanú aj na európske trhy.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu
3 min. čítanie

Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu

Google rozširuje funkcionalitu v rámci Google Merchant Center, ktorá má zlepšiť presnosť údajov o doprave pri produktoch. Novinka s názvom Automatic Shipping Updates (automatické aktualizácie dopravy) zatiaľ funguje len v USA, no už teraz sa do nej môžu zapojiť aj e-shopy z iných krajín. Ako táto novinka funguje, čo vie ovplyvniť a prečo by vás […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge