Rufus je generatívny AI nástroj, ktorý pomáha zákazníkom na platforme Amazon pri výbere produktov. Zákazníci môžu klásť otázky týkajúce sa produktov, získavať odporúčania na základe svojich potrieb alebo zisťovať detaily o objednávkach.
Teraz Rufus dokáže generovať texty a odporúčania, ktoré môžu dopĺňať reklamy a ponuky priamo na základe aktuálnych potrieb a otázok zákazníkov. To prináša nové možnosti, ako sa dostať k zákazníkom v kľúčových momentoch ich nákupného rozhodovania.
„Zákazníci chcú často nakupovať na základe najnovších produktov a trendov a Rufus im pomáha udržiavať sa v obraze s otázkami typu: “Aký je najmodernejší tablet Fire pre deti?” či “Aké sú trendy v džínsoch pre ženy?”,“ uvádza platforma.
Na čo sa pripraviť:
- Reklamy počas konverzácie: Sponzorované reklamy sa teraz môžu zobrazovať priamo v komunikácii medzi zákazníkom a Rufusom. Môžeme očakávať personalizované a relevantné reklamy, keďže vychádzajú z konkrétnych potrieb zákazníka.
- AI + STDC: Rufus vie generovať texty a odporúčania na základe toho, čo zákazník hľadá, čo zvyšuje šancu, že reklama zasiahne práve v tom momente, keď sa zákazník rozhoduje o nákupe.
- Obmedzené metriky: Jednou z najväčších výziev je momentálne absencia konkrétnych metrík týkajúcich sa reklám umiestnených v Rufus integrácii. Na výsledky si zrejme budeme musieť počkať priamo od inzerentov.
E-commerce týmto získa možnosť posúvať reklamu bližšie k reálnym nákupným rozhodnutiam zákazníkov. AI dokáže poskytnúť odporúčanie alebo pomoc v momente, keď to zákazník najviac potrebuje, čo umožňuje zacielenie relevantných produktov presne na mieru.
AI revolúcia v e-commerce
Integrácia sponzorovaných reklám do Rufusa je len začiatkom širšieho trendu, kde AI bude hrať čoraz dôležitejšiu rolu v procese online nakupovania. Aj keď je táto novinka zatiaľ obmedzená na USA, technológie ako Rufus ukazujú smer, ktorým sa reklama (minimálne na Amazone) bude uberať. A je len otázkou času, kedy sa tieto nástroje dostanú aj na európske trhy.