Pre agregátory nastáva bod zlomu
Počas posledných dvoch rokov celý ecommerce exponenciálne rástol, no teraz rast spomaľuje. Namiesto agresívneho rastu sa Berlin Brands Group zameria na ziskovosť.
V rozhovore pre nemecký denník Handelsblatt, Peter Chaljawski, zakladateľ spoločnosti Berlin Brands Group (BBG), povedal, že pre agregátory trhov práve teraz nastáva zlomový bod. Obchodný model sa často zameriava na zabezpečenie ďalšieho rastu získaných značiek. No realita je oproti očakávaniam iná a spoločnosti musia znižovať náklady.
BBG je najväčším agregátorom v Európe
V uplynulých rokoch spoločnosť získala takmer miliardu dolárov na akvizície značiek elektronického obchodu a rozvoj medzinárodnej logistickej siete. V Európe je Berlin Brands Group najväčšou spoločnosťou na akvizíciu predajcov, ktorí predávajú cez Amazon.
Podľa spoločnosti Marketplace Pulse, ktorá pravidelne vykonáva prieskum agregátorov, existuje na celom svete približne sto startupov s týmto zameraním. Celkovo disponujú sumou takmer 15 miliárd dolárov, ktoré môžu investovať do značiek predávajúcich na online trhoviskách.