
Program a sieť bez kontroly
“Našim klientom chceme pomáhať a nie len fakturovať.”
Samozrejme, ani Dognet a Qtracker nevie dať ruku do ohňa za svojich publisherov. To nevie ani Google Display Network, ETARGET či ktokoľvek iný, kto robí s tretími stranami. Sieť ale nehádže celú zodpovednosť na inzerenta. To sa môže veľmi ľahko stať pri iných sieťach, či samostatných programoch. Inzerent dostane prístup do systému a ostatné je na ňom. “Samozrejme, je ľahšie povedať, že to je vec inzerenta.”, hovorí Petronela Pivarčiová, Group Business Manager v skupine Lead Media, do ktorej patrí aj sieť Dognet. “Našim klientom chceme pomáhať a nie len fakturovať.”, dodáva Petronela s úsmevom.
Manuálna kontrola je extrémne náročná
“Kontrolovať sieť manuálne pri toľkých aktívnych kampaniach bolo extrémne časovo náročné, v posledných mesiacoch skoro nezvládateľné.“
V rámci služby inzerentom Dognet doteraz kontroloval sieť manuálne. Affiliate manager prezeral konverzie, kliknutia a hľadal anomálie. “Bolo to extrémne časovo náročné pri toľkých aktívnych kampaniach. V posledných mesiacoch skoro nezvládateľné.” hovorí Šimon Pavliščák, jeden z affiliate managerov siete.
Qtracker začala sieť vyvíjať ako umelú inteligenciu, ktorá sama hľadá a rozhoduje, čo je anomália a kde by mali zasiahnuť affiliate manageri.
Qtracker začala sieť vyvíjať ako umelú inteligenciu, ktorá sama hľadá a rozhoduje, čo je anomália a kde by mali zasiahnuť affiliate manageri. Pre účely kontroly boli pripravené desiatky scenárov, ktoré Qtracker pravidelne kontroluje. “Ak by to mali robiť ľudia, tak by to bolo časovo nezvládnuteľné a tiež chybovejšie. Algoritmus presne vie čo má robiť. Tiež ho pravidelne dopĺňame o nové a nové scenáre, ktoré vyhodnocuje.” popisuje Miroslav Senka, Web Developer siete.
Qtracker kontroluje všetko, čo by mohlo byť problematické
Qtracker sa snaží odhaliť anomálie, teda napríklad ak nejaký publisher má viac alebo menej konverzií ako v minulosti.
“Scenáre, ktoré sme pripravili reflektujú všetko, čo sme sa za viac ako 6 rokov naučili.”, hovorí Katarína Novotná, Senior Affiliate Manager siete Dognet. Qtracker sa snaží odhaliť anomálie, teda napríklad ak nejaký publisher má viac / menej konverzií ako v minulosti. Sleduje aj chýbajúce alebo netradičné odkazovatele konverzií (HTTP referer), čo je jasný príznak anomálie a to si žiada posúdenie affiliate managerom. Z výstupov je tiež vidno kedy publisher poslal emailing a prebehne kontrola, či bolo rozoslanie schválené.
Zahraniční klienti, ktorí pôsobia v globálnych sieťach, na to nie sú zvyknutí. Nečakajú od siete niečo proaktívne.
“Qtracker nám extrémne pomáha dohliadať na kvalitu siete. Rieši ako konverzie, tak kliknutia a teda je málo pravdepodobné, že nám niečo unikne.”, dopĺňa Katarína, ktorá v sieti Dognet pôsobí už viac ako 4 roky. “Zahraniční klienti, ktorí pôsobia v globálnych sieťach, na to nie sú zvyknutí. Nečakajú od siete niečo naviac a nebodaj niečo proaktívne.” poznamenáva Dávid Puha, ktorí v sieti zastrešuje hlavne zahraničné trhy.
V Dognete zjavne nečakajú na to, kým sa ozve klient, ale veci riešia proaktívne. Asi aj preto rastú medziročne o viac ako 100%, čo iné siete môžu len závidieť.