V rámci affiliate marketingu dlhodobo platí, že inzerent sa musí do veľkej miery vedieť spoľahnúť na affiliate sieť. Práve ona by mala dbať na kvalitu a kontrolu priebehu kampane. Nejde len o schvaľovanie publisherov pri registrácii alebo pri prihlásení sa do kampane. V sieti Dognet kontrolujú traffic automatizovane pomocou vlastného nástroja Qtracker. Ten sám vyhodnocuje návštevnosť, kontroluje anomálie a upozorňuje affiliate managerov na situácie, ktoré potrebujú pozornosť.
“Našim klientom chceme pomáhať a nie len fakturovať.”
Samozrejme, ani Dognet a Qtracker nevie dať ruku do ohňa za svojich publisherov. To nevie ani Google Display Network, ETARGET či ktokoľvek iný, kto robí s tretími stranami. Sieť ale nehádže celú zodpovednosť na inzerenta. To sa môže veľmi ľahko stať pri iných sieťach, či samostatných programoch. Inzerent dostane prístup do systému a ostatné je na ňom. “Samozrejme, je ľahšie povedať, že to je vec inzerenta.”, hovorí Petronela Pivarčiová, Group Business Manager v skupine Lead Media, do ktorej patrí aj sieť Dognet. “Našim klientom chceme pomáhať a nie len fakturovať.”, dodáva Petronela s úsmevom.
“Kontrolovať sieť manuálne pri toľkých aktívnych kampaniach bolo extrémne časovo náročné, v posledných mesiacoch skoro nezvládateľné.“
V rámci služby inzerentom Dognet doteraz kontroloval sieť manuálne. Affiliate manager prezeral konverzie, kliknutia a hľadal anomálie. “Bolo to extrémne časovo náročné pri toľkých aktívnych kampaniach. V posledných mesiacoch skoro nezvládateľné.” hovorí Šimon Pavliščák, jeden z affiliate managerov siete.
Qtracker začala sieť vyvíjať ako umelú inteligenciu, ktorá sama hľadá a rozhoduje, čo je anomália a kde by mali zasiahnuť affiliate manageri.
Qtracker začala sieť vyvíjať ako umelú inteligenciu, ktorá sama hľadá a rozhoduje, čo je anomália a kde by mali zasiahnuť affiliate manageri. Pre účely kontroly boli pripravené desiatky scenárov, ktoré Qtracker pravidelne kontroluje. “Ak by to mali robiť ľudia, tak by to bolo časovo nezvládnuteľné a tiež chybovejšie. Algoritmus presne vie čo má robiť. Tiež ho pravidelne dopĺňame o nové a nové scenáre, ktoré vyhodnocuje.” popisuje Miroslav Senka, Web Developer siete.
Qtracker sa snaží odhaliť anomálie, teda napríklad ak nejaký publisher má viac alebo menej konverzií ako v minulosti.
“Scenáre, ktoré sme pripravili reflektujú všetko, čo sme sa za viac ako 6 rokov naučili.”, hovorí Katarína Novotná, Senior Affiliate Manager siete Dognet. Qtracker sa snaží odhaliť anomálie, teda napríklad ak nejaký publisher má viac / menej konverzií ako v minulosti. Sleduje aj chýbajúce alebo netradičné odkazovatele konverzií (HTTP referer), čo je jasný príznak anomálie a to si žiada posúdenie affiliate managerom. Z výstupov je tiež vidno kedy publisher poslal emailing a prebehne kontrola, či bolo rozoslanie schválené.
Zahraniční klienti, ktorí pôsobia v globálnych sieťach, na to nie sú zvyknutí. Nečakajú od siete niečo proaktívne.
“Qtracker nám extrémne pomáha dohliadať na kvalitu siete. Rieši ako konverzie, tak kliknutia a teda je málo pravdepodobné, že nám niečo unikne.”, dopĺňa Katarína, ktorá v sieti Dognet pôsobí už viac ako 4 roky. “Zahraniční klienti, ktorí pôsobia v globálnych sieťach, na to nie sú zvyknutí. Nečakajú od siete niečo naviac a nebodaj niečo proaktívne.” poznamenáva Dávid Puha, ktorí v sieti zastrešuje hlavne zahraničné trhy.
V Dognete zjavne nečakajú na to, kým sa ozve klient, ale veci riešia proaktívne. Asi aj preto rastú medziročne o viac ako 100%, čo iné siete môžu len závidieť.
Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.