2 min. čítanie

Adidas získal objednávky na nepredanú obuv Yeezy za vyše päťsto miliónov eur

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye.

Adidas získal objednávky na nepredanú obuv Yeezy za vyše päťsto miliónov eur
Zdroj: Depositphotos

Koniec nepriaznivým vyhliadkam

Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas dostal objednávky na nepredané topánky značky Yeezy za viac než 500 miliónov eur. Objednávky tak prekonali prognózu spoločnosti a zvýšili jej šance, že odpisy nebudú také vysoké, ako sa pôvodne obávala.

Denník citoval zdroje oboznámené so situáciou, podľa ktorých firma získala objednávky na štyri milióny párov obuvi značky Yeezy v hodnote viac než 508 miliónov eur. „To je omnoho viac, než predstavoval najoptimistickejší odhad spoločnosti,“ uviedol FT. Vysoký dopyt v rámci prvého kola online predaja obuvi by tak malo Adidas ochrániť od vysokých odpisov na zvyšné zásoby topánok.

Týždenný podcast UPdate

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West. Strata dovtedy mimoriadne ziskového produktu stála Adidas v 1. kvartáli na tržbách približne 440 miliónov dolárov. Dopyt po obuvi, ktorej predaj sa zastavil, však prudko vzrástol a záujemcovia sú ochotní za topánky zaplatiť podstatne viac, než predtým.

Vedenie Adidasu sa k informáciám v britskom denníku odmietlo vyjadriť. Uviedlo iba, že výsledky za ostatný kvartál zverejní firma 3. augusta.

Už v máji spoločnosť oznámila, že časť produkcie značky Yeezy predá, pričom časť z príjmov z predaja poputuje organizáciám bojujúcim proti rasizmu a antisemitizmu. „Spálenie výrobkov by nebolo riešením,“ povedal vtedy šéf Adidasu Björn Gulden.

Aký objem financií jednotlivým organizáciám pôjde, o tom sa stále diskutuje, dodal The Financial Times s odvolaním sa na zdroje. V prvom kroku spoločnosť vybrala päť charitatívnych organizácií v USA a Číne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením
6 min. čítanie

Týždenný sumár 23/2024: Sociálne médiá začínajú suplovať vyhľadávače, unikátny produkt priťahuje viac ako cena, otestuje Reel ešte pred zverejnením

Pozrite sa na príklady ako využiť aplikáciu WhatsApp for Business na zvýšenie predajov. Shein začína ponúkať zánovné položky. Zhrnuli sme najzaujímavejšie májové udalosti a pridali k nim vlastný pohľad na vec.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+