2 min. čítanie

Adidas získal objednávky na nepredanú obuv Yeezy za vyše päťsto miliónov eur

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye.

Adidas získal objednávky na nepredanú obuv Yeezy za vyše päťsto miliónov eur
Zdroj: Depositphotos

Koniec nepriaznivým vyhliadkam

Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas dostal objednávky na nepredané topánky značky Yeezy za viac než 500 miliónov eur. Objednávky tak prekonali prognózu spoločnosti a zvýšili jej šance, že odpisy nebudú také vysoké, ako sa pôvodne obávala.

Denník citoval zdroje oboznámené so situáciou, podľa ktorých firma získala objednávky na štyri milióny párov obuvi značky Yeezy v hodnote viac než 508 miliónov eur. „To je omnoho viac, než predstavoval najoptimistickejší odhad spoločnosti,“ uviedol FT. Vysoký dopyt v rámci prvého kola online predaja obuvi by tak malo Adidas ochrániť od vysokých odpisov na zvyšné zásoby topánok.

Týždenný podcast UPdate

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West. Strata dovtedy mimoriadne ziskového produktu stála Adidas v 1. kvartáli na tržbách približne 440 miliónov dolárov. Dopyt po obuvi, ktorej predaj sa zastavil, však prudko vzrástol a záujemcovia sú ochotní za topánky zaplatiť podstatne viac, než predtým.

Vedenie Adidasu sa k informáciám v britskom denníku odmietlo vyjadriť. Uviedlo iba, že výsledky za ostatný kvartál zverejní firma 3. augusta.

Už v máji spoločnosť oznámila, že časť produkcie značky Yeezy predá, pričom časť z príjmov z predaja poputuje organizáciám bojujúcim proti rasizmu a antisemitizmu. „Spálenie výrobkov by nebolo riešením,“ povedal vtedy šéf Adidasu Björn Gulden.

Aký objem financií jednotlivým organizáciám pôjde, o tom sa stále diskutuje, dodal The Financial Times s odvolaním sa na zdroje. V prvom kroku spoločnosť vybrala päť charitatívnych organizácií v USA a Číne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+