4 min. čítanie

6 tipov pre B2B – ako v ťažkom období preraziť na LinkedIn

Slovákov je na LinkedIn už vyše 600 000. Koľkí z nich sú však skutočne aktívni? Koľkí z aktívnych môžu byť vaši potenciálni zákazníci? Koľkí z týchto zákazníkov si teraz dovolia vašu B2B službu? Dozviete sa v článku.

Miki Plichta Miki Plichta
LinkedIn Storyteller
6 tipov pre B2B – ako v ťažkom období preraziť na LinkedIn

Ak sa na to pozrieme nekompromisnou optikou, tak bojujete o pár ľudí. Dobrá správa je to, že pri ich oslovovaní nemáte veľkú konkurenciu. Máte šancu uspieť, ak uchopíte pár kľúčových zásad.

Humanizmus

Ľudia kupujú od iných ľudí. Našťastie to vie aj LinkedIn algoritmus. Preto v drvivej miere preferuje aktivitu z osobných profilov. Ak komunikujete úprimne a skutočne, potom vašu informáciu viete dostať k zaujímavej mase. Čím sa osloví väčšia masa, tým je väčšia šanca, že sa to dostanete aj k tým správnym ľuďom. Organicky, čiže zadarmo bez eura do reklamy.

Ku firemnej stránke pristupujte ako ku statickej webovej stránke. Nový návštevník tam nemusí nájsť najaktuálnejšiu novinku. Stačí, ak tam nájde tú najrelevantnejšiu a najkredibilnejšiu.

Riaďte sa Paretovým pravidlom: 80 % energie investujte do tvorby obsahu na súkromnom profile a zvyšných 20 % na firemnom.

Pozn.: Prečo má LinkedIn firemná stránka roku 2019 s viac ako 600 000 sledovateľmi menšiu interakciu na videách ako chlapec z východného Slovenska s 8 000 spojeniami?

Dlhovekosť

Priemerná životnosť priemerného LinkedIn príspevku je jeden deň. Väčšina tvorcov rozmýšľa krátkodobo a produkuje frky – texty napísané bez veľkej námahy za pár minút.

Vďaka optimalizácii príspevkov cez hashtagy môžete dať do popredia aj váš starší obsah. Vaše kvalitné výstupy (videá, prezentácie) nezapadnú prachom. Hashtagy s tematickými príspevkami viete zdieľať najmä v súkromných správach. Práve súkromné správy na LinkedIn sú platformou, kde sa riešia seriózne veci a biznis.

Hashtagmi demonštrujete konzistentnú aktivitu.

Hashtagy sa dajú odoberať. Zvýšite si tak šancu, že váš ďalší príspevok sa dostane k ľuďom, ktorých to skutočne zaujíma.

Pozn.: Hashtag #LinkedInTriky je najsledovanejší unikátny hashtag na CZE & SK LinkedIn.

Profesionalizmus

LinkedIn je profesionálna sieť, no veľa užívateľov produkuje neprofesionálne výstupy. Zanedbajú gramatiku, štylistiku, diakritiku či nedávajú ani titulky do videa. Veľa užívateľov to hrá na spontánnosť, no to konzumenta na druhej strane obrazovky vôbec nezaujíma. Jeho zaujíma, aby mal čo najlepšiu užívateľskú skúsenosť (UX) s cudzím obsahom.

Na každom detaile záleží. Nepodceňte detaily, ktoré na konci dňa robia ten najväčší rozdiel.

Pozn.: Titulky do LinkedIn videa si vytvoríte a neskôr stiahnete na YouTube. Odporúča sa mať otitulkované video aspoň prvých 30 sekúnd, aby ste zachytili pozornosť užívateľov.

Edutainment

Podľa prieskumu pre World Economic Forum je sledovanie online videa populárnejšie (35 %) v najsolventnejšej LinkedIn generácii (40 – 54 rokov) ako čítanie online tlače (31 %). V mladšej generácii (25 – 39 rokov) je to prirodzene posunuté ešte viac v prospech online videa (44 %).

Veľa B2B biznisov bojuje s fádnosťou, ťažkopádnosťou a nudou. Čo je ešte horšie, veľa ľudí B2B firmám vôbec nerozumie. Nechápu ich produkty a služby. Ako riešenie sa javí vzdelávanie zábavnou formou (edutainment).

Obsahové vlogy môžu priniesť nefalšovanú spontánnosť a ľudskú emóciu. Zároveň prinesú racionálne pochopenie podstaty biznisu.

Pozn.: Konzum médii v čase koronakrízy podľa prieskumu pre World Economic Forum.

Storytelling

Každý jeden človek má príbeh hodný zdieľania. Rovnako to platí aj pre každú firmu. Užívatelia na LinkedIn milujú rozprávanie príbehov (storytelling) a oceňujú unikátnu perspektívu.

Najväčšou výzvou pri dobre uchopenom príbehu je distribúcia. Ako najefektívnejší spôsob distribúcie sa javí video-príspevok. To je jediný LinkedIn formát, ktorý sa dá celý skonzumovať priamo v Linkedin správe na počítači aj v mobile.

Predstavte si, že sa prepojíte s novým kontaktom a namiesto neurčitého odkazu na váš web mu pripojíte video-príspevok s vašim príbehom. Ten skonzumuje priamo v správe. Poviete mu tak oveľa viac ako vaša konkurencia.

Pozn.: Príklad ďakovacej správy s odkazom na storytellingový video-príspevok.

Začnite teraz, distribuujte neskôr

Prišla Korona a veľa užívateľov sa doslova splašilo. Zahltili LinkedIn obsahovo povrchnými príspevkami najmä o tom ako pracujú z domu. Zahltili tak aj LinkedIn algoritmus, ktorý prirodzene nemal priestor na ukazovanie zmysluplnejšieho obsahu.

Práve teraz je čas spomaliť a začať pracovať nad zmysluplnými aktivitami. Produkcia prepracovanejších formátov ako tematický seriál, video či prezentácia netrvá pár minút. Aj preto dokonale platí výrok hokejovej legendy Petra Šťastného: “Timing is everything.“

Nezadržateľne sa blíži leto, ktoré je tradične späté s útlmom biznis aktivity. Po lete príde jeseň, na ktorú sa treba poriadne pripraviť.

V každej kríze sa bojuje o market-share. Keď váš trh je kompletne zamrznutý, tak bojujete aspoň o mind-share.

Chcete byť prvou voľbou v mysliach zákazníkov. Keď sa trh definitívne rozmrazí, chce to urobiť poriadny rozdiel. Priemerný užívateľ trávi na LinkedIn iba 6 minút denne. Bola by škoda, aby vás v jeseni len tak prehliadol.

PS: Vďaka za pomoc so zdrojmi Jurajovi Probalovi z košického T-Systems, ktorý neúnavne inovuje komunikáciu celej “fabriky”.

Zdieľať článok
Miki Plichta
LinkedIn Storyteller

Autor najsledovanejšieho vzdelávacieho obsahu na CZE & SK LinkedIn. Mikiho edukačný obsah nájdete na jeho YouTube.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+