Naše tipy pre efektívnu digitálnu stratégiu
Začiatkom septembra sa zákazníci vrátia k svojim každodenným zvykom a predaje sa pomaly zvyšujú. Nemusíte pripravovať iba prvoplánové výpredaje súvisiace s návratom do školy. Leto je obdobím, ktoré môžete využiť na zmenu digitálnej stratégie alebo zlepšenie vášho webu.
-
Buďte sezónni
Podľa štúdií až 93 % spotrebiteľov považuje estetický vzhľad a používateľský zážitok na stránke eshopu za dôležité kritérium pri rozhodovaní o nákupe. Sú totiž citlivejší na značky a spoločnosti, ktoré aktualizujú svoje stránky elektronického obchodu podľa sezónnych trendov.
Preto je dôležité, aby atmosféra vašej webovej stránky a vaše marketingové kampane boli v súlade s náladou vašich zákazníkov a témou leta.
-
Aktualizujte svoje stránky s produktmi
Využite obdobie leta na optimalizáciu produktových stránok. Ako to urobiť?
– Vylepšite názvy a popisy svojich produktov začlenením kľúčových slov, na ktoré máte dobré pozície v Google. Môžete tiež vykonať vyhľadávanie najpoužívanejších kľúčových slov počas leta a určiť tie, ktoré sú najrelevantnejšie, aby ste zvýšili svoju návštevnosť a predaj.
– Zlepšite kvalitu svojich obrázkov a obsahu tým, že ich prispôsobíte letnej sezóne. Môžete vytvoriť videá prezentujúce vaše produkty na propagáciu vašich ponúk.
– Na stránky s produktmi pridajte recenzie zákazníkov, aby ste povzbudili používateľov k interakcii s vami a umožnili im zhodnotiť vašu ponuku.
– Optimalizujte svoju stránku pre vyhľadávanie súvisiace s predajom.
-
Nezanedbávajte svoje sociálne siete
V lete sa priemerný čas strávený používateľmi internetu na sociálnych sieťach zvyšuje o 20 %. Preto je potrebné počas leta zaviesť stratégiu využívania sociálnych sietí. Napríklad Instagram je výborný kanál, ktorý môžete využiť, pretože trendom je zdieľanie fotografií a príbehov z dovolenky. Aby ste správne oživili svoje sociálne siete, musíte :
– Vytvárať obsah, ktorý spája vašu značku s letom
– Používať vizuály a správy súvisiace s cestovaním a teplom, aby ste ukázali, že sa stotožňujete s “dovolenkovým” myslením.
– Zverejňujte propagačné akcie svojich produktov, ktoré môžu byť v lete zaujímavé.
– Používajte hashtagy, napr. #summer #relaxed
-
Zamerajte sa na nové trhy
Leto je ideálnou príležitosťou na nájdenie nových dodávateľov, ktorí obohatia váš katalóg produktov, alebo na preskúmanie platobných metód, mien a dôležitých jazykov, ktoré môžete pridať na svoje stránky. Urobte prieskum trhu a cien, aby ste identifikovali nové trhy, ktoré by mohli byť pre vaše podnikanie zaujímavé.
-
Optimalizujte svoje služby objednávania a doručovania
Možno ste si počas sezóny všimli, že niektoré kroky v nákupnej ceste odradili vašich zákazníkov a bránili im pokračovať v nákupe. Identifikujte svoje nedostatky a venujte čas potrebným zmenám na zlepšenie svojich služieb, či už ide o nákupný košík, výber spôsobu doručenia alebo spôsoby platby.
-
Zamerajte sa na podporu predaja
Aby ste povzbudili svojich zákazníkov k nákupu vašich výrobkov počas leta, odporúčame vám, aby ste ponúkali špeciálne akcie počas celého roka, najmä mimo obdobia najväčšej návštevnosti. Rozhodnite sa pre bleskové výpredaje a súťaže na podporu nákupov.
Skrátka, nezanedbávajte svoje podnikanie v lete! Existuje mnoho vecí, ktoré môžete urobiť na podporu svojho marketingu a predaja, aby ste sa pripravili na najrušnejšie obdobia.