Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

6 tipov ako spravovať e-shop počas letných prázdnin

Leto je pokojnejším obdobím, a preto je pre mnohých ecommerce predajcov náročnejšie. Je prirodzené, že v sektore online nakupovania dochádza k poklesu predaja, keďže spotrebitelia cestujú a využívajú dobré počasie. Klasickou chybou začínajúcich e-shopov je pokušenie toto časové vákuum prespať a zobudiť sa až začiatkom septembra.

6 tipov ako spravovať e-shop počas letných prázdnin

Naše tipy pre efektívnu digitálnu stratégiu 

Začiatkom septembra sa zákazníci vrátia k svojim každodenným zvykom a predaje sa pomaly zvyšujú. Nemusíte pripravovať iba prvoplánové výpredaje súvisiace s návratom do školy. Leto je obdobím, ktoré môžete využiť na zmenu digitálnej stratégie alebo zlepšenie vášho webu. 

  • Buďte sezónni

Podľa štúdií až 93 % spotrebiteľov považuje estetický vzhľad a používateľský zážitok na stránke eshopu za dôležité kritérium pri rozhodovaní o nákupe. Sú totiž citlivejší na značky a spoločnosti, ktoré aktualizujú svoje stránky elektronického obchodu podľa sezónnych trendov. 

Preto je dôležité, aby atmosféra vašej webovej stránky a vaše marketingové kampane boli v súlade s náladou vašich zákazníkov a témou leta.

zdroj: Pexels

  • Aktualizujte svoje stránky s produktmi 

Využite obdobie leta na optimalizáciu produktových stránok. Ako to urobiť? 

– Vylepšite názvy a popisy svojich produktov začlenením kľúčových slov, na ktoré máte dobré pozície v Google. Môžete tiež vykonať vyhľadávanie najpoužívanejších kľúčových slov počas leta a určiť tie, ktoré sú najrelevantnejšie, aby ste zvýšili svoju návštevnosť a predaj.

– Zlepšite kvalitu svojich obrázkov a obsahu tým, že ich prispôsobíte letnej sezóne. Môžete vytvoriť videá prezentujúce vaše produkty na propagáciu vašich ponúk.

– Na stránky s produktmi pridajte recenzie zákazníkov, aby ste povzbudili používateľov k interakcii s vami a umožnili im zhodnotiť vašu ponuku.

– Optimalizujte svoju stránku pre vyhľadávanie súvisiace s predajom.

  • Nezanedbávajte svoje sociálne siete

V lete sa priemerný čas strávený používateľmi internetu na sociálnych sieťach zvyšuje o 20 %. Preto je potrebné počas leta zaviesť stratégiu využívania sociálnych sietí. Napríklad Instagram je výborný kanál, ktorý môžete využiť, pretože trendom je zdieľanie fotografií a príbehov z dovolenky. Aby ste správne oživili svoje sociálne siete, musíte :

– Vytvárať obsah, ktorý spája vašu značku s letom

– Používať vizuály a správy súvisiace s cestovaním a teplom, aby ste ukázali, že sa stotožňujete s “dovolenkovým” myslením.

– Zverejňujte propagačné akcie svojich produktov, ktoré môžu byť v lete zaujímavé.

– Používajte hashtagy, napr. #summer #relaxed

zdroj: Pexels

  • Zamerajte sa na nové trhy 

Leto je ideálnou príležitosťou na nájdenie nových dodávateľov, ktorí obohatia váš katalóg produktov, alebo na preskúmanie platobných metód, mien a dôležitých jazykov, ktoré môžete pridať na svoje stránky. Urobte prieskum trhu a cien, aby ste identifikovali nové trhy, ktoré by mohli byť pre vaše podnikanie zaujímavé.

  • Optimalizujte svoje služby objednávania a doručovania 

Možno ste si počas sezóny všimli, že niektoré kroky v nákupnej ceste odradili vašich zákazníkov a bránili im pokračovať v nákupe. Identifikujte svoje nedostatky a venujte čas potrebným zmenám na zlepšenie svojich služieb, či už ide o nákupný košík, výber spôsobu doručenia alebo spôsoby platby.

  • Zamerajte sa na podporu predaja

Aby ste povzbudili svojich zákazníkov k nákupu vašich výrobkov počas leta, odporúčame vám, aby ste ponúkali špeciálne akcie počas celého roka, najmä mimo obdobia najväčšej návštevnosti. Rozhodnite sa pre bleskové výpredaje a súťaže na podporu nákupov. 

Skrátka, nezanedbávajte svoje podnikanie v lete! Existuje mnoho vecí, ktoré môžete urobiť na podporu svojho marketingu a predaja, aby ste sa pripravili na najrušnejšie obdobia. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)
9 min. čítanie

E-commerce ako skutočne inteligentný systém. S personalizovanými kampaňami pomôže AI (Vladimír Houba, RTB House)

Ako hovorí jedna z marketingových poučiek, je potrebné zabezpečiť, aby sa ten správny výrobok dostal k správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu. To je však ideálny scenár. Realita ukazuje, že s komplikovanou politikou cookies a ďalšími prekážkami je to skôr zbožné prianie. Našťastie, digitálny marketing patrí […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je zážitkové nakupovanie?
3 min. čítanie

Čo je zážitkové nakupovanie?

Poznáte pojem Immersive Shopping? Môžeme ho preložiť aj ako zážitkové nakupovanie. Ide o obchodnú stratégiu, ktorá spája digitálne inovácie so zaujímavými a hmatateľnými aspektmi tradičného retailu. Kombinuje digitálny a fyzický svet s cieľom vytvoriť nezabudnuteľné a pútavé zážitky prostredníctvom najmodernejších technológií, ako sú virtuálna realita (VR), rozšírená realita (AR) a live shopping.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+