3 min. čítanie

6 tipov ako spravovať e-shop počas letných prázdnin

Leto je pokojnejším obdobím, a preto je pre mnohých ecommerce predajcov náročnejšie. Je prirodzené, že v sektore online nakupovania dochádza k poklesu predaja, keďže spotrebitelia cestujú a využívajú dobré počasie. Klasickou chybou začínajúcich e-shopov je pokušenie toto časové vákuum prespať a zobudiť sa až začiatkom septembra.

6 tipov ako spravovať e-shop počas letných prázdnin

Naše tipy pre efektívnu digitálnu stratégiu 

Začiatkom septembra sa zákazníci vrátia k svojim každodenným zvykom a predaje sa pomaly zvyšujú. Nemusíte pripravovať iba prvoplánové výpredaje súvisiace s návratom do školy. Leto je obdobím, ktoré môžete využiť na zmenu digitálnej stratégie alebo zlepšenie vášho webu. 

  • Buďte sezónni

Podľa štúdií až 93 % spotrebiteľov považuje estetický vzhľad a používateľský zážitok na stránke eshopu za dôležité kritérium pri rozhodovaní o nákupe. Sú totiž citlivejší na značky a spoločnosti, ktoré aktualizujú svoje stránky elektronického obchodu podľa sezónnych trendov. 

Preto je dôležité, aby atmosféra vašej webovej stránky a vaše marketingové kampane boli v súlade s náladou vašich zákazníkov a témou leta.

zdroj: Pexels

  • Aktualizujte svoje stránky s produktmi 

Využite obdobie leta na optimalizáciu produktových stránok. Ako to urobiť? 

– Vylepšite názvy a popisy svojich produktov začlenením kľúčových slov, na ktoré máte dobré pozície v Google. Môžete tiež vykonať vyhľadávanie najpoužívanejších kľúčových slov počas leta a určiť tie, ktoré sú najrelevantnejšie, aby ste zvýšili svoju návštevnosť a predaj.

– Zlepšite kvalitu svojich obrázkov a obsahu tým, že ich prispôsobíte letnej sezóne. Môžete vytvoriť videá prezentujúce vaše produkty na propagáciu vašich ponúk.

– Na stránky s produktmi pridajte recenzie zákazníkov, aby ste povzbudili používateľov k interakcii s vami a umožnili im zhodnotiť vašu ponuku.

– Optimalizujte svoju stránku pre vyhľadávanie súvisiace s predajom.

  • Nezanedbávajte svoje sociálne siete

V lete sa priemerný čas strávený používateľmi internetu na sociálnych sieťach zvyšuje o 20 %. Preto je potrebné počas leta zaviesť stratégiu využívania sociálnych sietí. Napríklad Instagram je výborný kanál, ktorý môžete využiť, pretože trendom je zdieľanie fotografií a príbehov z dovolenky. Aby ste správne oživili svoje sociálne siete, musíte :

– Vytvárať obsah, ktorý spája vašu značku s letom

– Používať vizuály a správy súvisiace s cestovaním a teplom, aby ste ukázali, že sa stotožňujete s “dovolenkovým” myslením.

– Zverejňujte propagačné akcie svojich produktov, ktoré môžu byť v lete zaujímavé.

– Používajte hashtagy, napr. #summer #relaxed

zdroj: Pexels

  • Zamerajte sa na nové trhy 

Leto je ideálnou príležitosťou na nájdenie nových dodávateľov, ktorí obohatia váš katalóg produktov, alebo na preskúmanie platobných metód, mien a dôležitých jazykov, ktoré môžete pridať na svoje stránky. Urobte prieskum trhu a cien, aby ste identifikovali nové trhy, ktoré by mohli byť pre vaše podnikanie zaujímavé.

  • Optimalizujte svoje služby objednávania a doručovania 

Možno ste si počas sezóny všimli, že niektoré kroky v nákupnej ceste odradili vašich zákazníkov a bránili im pokračovať v nákupe. Identifikujte svoje nedostatky a venujte čas potrebným zmenám na zlepšenie svojich služieb, či už ide o nákupný košík, výber spôsobu doručenia alebo spôsoby platby.

  • Zamerajte sa na podporu predaja

Aby ste povzbudili svojich zákazníkov k nákupu vašich výrobkov počas leta, odporúčame vám, aby ste ponúkali špeciálne akcie počas celého roka, najmä mimo obdobia najväčšej návštevnosti. Rozhodnite sa pre bleskové výpredaje a súťaže na podporu nákupov. 

Skrátka, nezanedbávajte svoje podnikanie v lete! Existuje mnoho vecí, ktoré môžete urobiť na podporu svojho marketingu a predaja, aby ste sa pripravili na najrušnejšie obdobia. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

E-shop na mieru môžete mať rýchlejšie a lacnejšie, prichádza Shoptet Premium

Česká e-shopová platforma Shoptet prichádza na Slovensko s novinkou. Popri klasických obchodoch na prenájom bude ponúkať aj e-shopy na mieru pod názvom Shoptet Premium. Cieľom Shoptetu od samotného vzniku je zjednodušovať ľuďom online podnikanie – a to tak po technickej, ako aj po finančnej stránke. Na Slovensku a v Česku aj vďaka nemu funguje viac […]

Prečítať článok
5 min. čítanie

Nenechajte si zákazníkov utiecť: Ako ich zaujať a zabrániť opusteniu košíka

Každý z nás sa niekedy ocitol v situácii, keď v e-shope vyberáme produkty, vkladáme ich do košíka a zrazu sa niečo stane – vyrušenie, nesúvislá myšlienka alebo jednoducho strata záujmu. Výsledkom je opustený košík, ktorý zostane visieť niekde na internete. Z pohľadu užívateľa to môže byť iba nezámerné opomenutie, zatiaľ čo pre majiteľa e-shopu to […]

Karel Souček Karel Souček
SEO/UX team leader
Prečítať článok
5 min. čítanie

Bezpečnosť a WordPress: Ako sa chrániť pred kybernetickými hrozbami

Jednou z najdôležitejších priorít pri spravovaní webovej stránky je jej zabezpečenie pred útokmi. Mali by ste zvážiť rôzne prvky, ktoré pomôžu ochrániť vašu webovú stránku pred nebezpečenstvom. Nižšie sa pozrieme na základné možnosti zabezpečenia a priblížime si odporúčania, ktoré sa oplatí dodržať. Detailnejšie sa budem venovať dvojfaktorovému overeniu (2FA).

Filip Mackov Filip Mackov
Senior Web Developer
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+