Ochrana údajov verzus zľavové stimuly
Moderní spotrebitelia sú veľmi vyberaví v tom, aké osobné údaje sú ochotní vymeniť za určité výhody. Podľa výskumu spoločnosti Daemon by len 9 % spotrebiteľov sprístupnilo prístup k svojim sociálnym médiám za rovnakú ponuku, zatiaľ čo 58 % by zdieľalo svoju e-mailovú adresu za 25-percentnú zľavu.
Rýchlejšie odbavenie láka ešte menej ľudí; iba 25 % respondentov je ochotných poskytnúť svoju e-mailovú adresu výmenou za túto výhodu a 52 % kategoricky odmieta zdieľať akékoľvek osobné údaje.
Demografické skupiny a nákupné preferencie sa menia
V tomto vzťahu medzi ochranou súkromia a výhodami vzniká generačný rozdiel. Kým starší nakupujúci sú obozretní, mladší spotrebitelia sú otvorenejší zdieľaniu osobných informácií, vrátane telefónnych čísel výmenou za benefity.
Tento trend naznačuje, že obchody by mali upraviť svoju stratégiu tak, aby vyvážili lákavé výhody s budovaním dôvery v rôznych demografických skupinách.
Potravinársky priemysel poskytuje mimoriadne zaujímavú ilustráciu meniaceho sa vkusu spotrebiteľov.
Hoci medzi marcom 2020 a letom 2021 epidémia podnietila nárast online nákupov potravín, nákup v kamenných predajniach stále láka 36 % spotrebiteľov. Pre zákazníkov v predajniach naďalej ostáva hlavným faktorom cena. Nasleduje pohodlie (59 %) a dostupnosť produktov (53 %).
Vývoj online nákupu potravín a vernostných programov
Skúsenosť s online nákupom potravín je však odlišná. Pohodlie vedie s 49 %, nasledované rovnako cenou a zážitkom z doručenia (46 %). Spotrebitelia uvádzajú, že znížené poplatky za doručenie (40 %), vylepšené online ponuky (34 %) a zrušenie minimálnej výšky nákupu (28 %) by ich povzbudili k častejšiemu online nákupu potravín.
Napriek pretrvávajúcim obavám o súkromie naďalej vernostné programy preukazujú svoju kľúčovú úlohu v stratégii retailu, obzvlášť na britskom trhu.
Štatistiky sú presvedčivé: 82 % britských spotrebiteľov vlastní vernostné karty. Pritom až 77 % ich využíva pri každom nákupe – to dokazuje, že sa podarilo vypestovať lojalitu u zákazníkov v supermarketoch.