Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje

Obchodníci zistili, že zákazníci síce milujú zľavy, ale zároveň sú opatrní pri zdieľaní osobných údajov. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti Daemon sú propagačné ponuky a zľavy naďalej silným lákadlom pre všetky generácie. V počte opakovaných návštev s využitím zľavy vedú Mileniáli so 67 %. Nasledujú Baby Boomers s 65 % a Gen Z s 61 %.

58 % ľudí zdieľa e-mail kvôli zľavám, ale chráni sociálne údaje
Zdroj: Depositphotos

Ochrana údajov verzus zľavové stimuly

Moderní spotrebitelia sú veľmi vyberaví v tom, aké osobné údaje sú ochotní vymeniť za určité výhody. Podľa výskumu spoločnosti Daemon by len 9 % spotrebiteľov sprístupnilo prístup k svojim sociálnym médiám za rovnakú ponuku, zatiaľ čo 58 % by zdieľalo svoju e-mailovú adresu za 25-percentnú zľavu.

Rýchlejšie odbavenie láka ešte menej ľudí; iba 25 % respondentov je ochotných poskytnúť svoju e-mailovú adresu výmenou za túto výhodu a 52 % kategoricky odmieta zdieľať akékoľvek osobné údaje.

Zdroj: Deamon

Demografické skupiny a nákupné preferencie sa menia

V tomto vzťahu medzi ochranou súkromia a výhodami vzniká generačný rozdiel. Kým starší nakupujúci sú obozretní, mladší spotrebitelia sú otvorenejší zdieľaniu osobných informácií, vrátane telefónnych čísel výmenou za benefity.

Tento trend naznačuje, že obchody by mali upraviť svoju stratégiu tak, aby vyvážili lákavé výhody s budovaním dôvery v rôznych demografických skupinách.

Potravinársky priemysel poskytuje mimoriadne zaujímavú ilustráciu meniaceho sa vkusu spotrebiteľov.

Hoci medzi marcom 2020 a letom 2021 epidémia podnietila nárast online nákupov potravín, nákup v kamenných predajniach stále láka 36 % spotrebiteľov. Pre zákazníkov v predajniach naďalej ostáva hlavným faktorom cena. Nasleduje pohodlie (59 %) a dostupnosť produktov (53 %).

Zdroj: Deamon

Vývoj online nákupu potravín a vernostných programov

Skúsenosť s online nákupom potravín je však odlišná. Pohodlie vedie s 49 %, nasledované rovnako cenou a zážitkom z doručenia (46 %). Spotrebitelia uvádzajú, že znížené poplatky za doručenie (40 %), vylepšené online ponuky (34 %) a zrušenie minimálnej výšky nákupu (28 %) by ich povzbudili k častejšiemu online nákupu potravín.

Napriek pretrvávajúcim obavám o súkromie naďalej vernostné programy preukazujú svoju kľúčovú úlohu v stratégii retailu, obzvlášť na britskom trhu.

Štatistiky sú presvedčivé: 82 % britských spotrebiteľov vlastní vernostné karty. Pritom až 77 % ich využíva pri každom nákupe – to dokazuje, že sa podarilo vypestovať lojalitu u zákazníkov v supermarketoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je Guerilla Marketing?
3 min. čítanie

Čo je Guerilla Marketing?

Guerilla marketing je inovatívna reklamná stratégia, ktorá využíva prekvapenie a nekonvenčné metódy na propagáciu produktov alebo služieb. Tento prístup je obzvlášť účinný pri upútaní pozornosti spotrebiteľov na preplnenom trhu, pričom sa často spolieha skôr na kreativitu a nízkonákladovú taktiku než na tradičné mediálne kanály. Guerilla marketing je spôsob, ako sa firma môže dostať k slovu […]

Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+