2 min. čítanie

54 % spotrebiteľov pri výbere potravín berie do úvahy budúcnosť planéty

Z najnovšieho prieskumu Tetra Pak Index 2023 vyplýva, že spotrebitelia v súčasnosti pri nákupe potravín aktívne zohľadňujú životné prostredie, ako aj svoje zdravie. Títo ekologicky uvedomelí spotrebitelia sú ochotní zmeniť svoje stravovacie návyky, aby chránili planétu.

54 % spotrebiteľov pri výbere potravín berie do úvahy budúcnosť planéty
Zdroj: Depositphotos

Trh so zdravými potravinami si našiel stabilné miesto v spoločnosti a samotní spotrebitelia aktívne vyhľadávajú výrobky, ktoré pozitívne prispievajú k ich fyzickému zdraviu. Pre väčšinu týchto spotrebiteľov však samotný vplyv na osobnú pohodu nestačí.

Až 70 % spotrebiteľov verí, že zdravé potraviny by nemali poškodzovať životné prostredie a 54 % spotrebiteľov je ochotných prevziať zodpovednosť za zdravie planéty a prispôsobiť tomu svoj jedálniček, uvádza sa v správe spoločnosti Tetra Pak.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Tieto dva prístupy sa prejavujú v rastúcom počte “flexitariánov”, ktorí zámerne znižujú spotrebu mäsa. Polovica všetkých spotrebiteľov tvrdí, že obmedzuje alebo dokonca vylučuje mäso zo svojho jedálnička.

Prieskum Tetra Pak Index 2023 potvrdzuje, že znižovanie spotreby mäsa je celosvetovým trendom a fenoménom. Pokiaľ ide o dôvody zníženia spotreby mäsa, 56 % respondentov uvádza zdravotné dôvody, ktoré ich viedli k prijatiu flexitariánskej, pescatariánskej, vegetariánskej alebo vegánskej stravy. Viac ako tretina (36 %) však ako hlavnú motiváciu uvádza životné prostredie.

Ukrojiť si z pohodlia pre dobro planéty

Z prieskumu tiež vyplýva, že pohodlie spotrebiteľov už nie je najvyššou prioritou. Približne 70 % respondentov by obetovalo pohodlie v prospech zdravších výrobkov, čo je zrejme dlhodobý trend. Motiváciu žiť zdravšie príliš neovplyvňuje ani hospodárska kríza – v súčasnosti by len 17 % spotrebiteľov radšej ušetrilo a obmedzilo nákupy zdravých potravín a nápojov.  

Ako s tým naložiť?

Môžeme očakávať, že počet ekologicky uvedomelých spotrebiteľov v budúcnosti porastie. Ak chcete so svojím podnikaním uspieť v meniacich sa časoch, pokúste sa vo svojej ponuke zdôrazniť prepojenie medzi zdravou výživou a environmentálnymi hodnotami. Vyvíjajte a propagujte výrobky alebo služby, ktoré sú nielen zdravé pre spotrebiteľov, ale aj šetrné k životnému prostrediu. Zároveň sledujte, čo chcete komunikovať a aká je skutočnosť. Globálna značka Unilever v súčasnosti čelí vyšetrovaniu podozrenia z greenwashingu.

Index Tetra Pak vychádza z výskumu v spolupráci so spoločnosťou Ipsos. Brazília, Čína, Nemecko, India, Keňa, Južná Afrika, Južná Kórea, Španielsko, Spojené kráľovstvo a USA.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+