5 min. čítanie

3 najčastejšie chyby, ktoré na Instagrame robíte (asi) aj vy

Viac ako 1,386 miliardy účtov. S týmto číslom je Instagram štvrtá najpoužívanejšia platforma na svete. Koľko z týchto účtov je ukážkových a koľko úplne hrozných? Za posledné roky som absolvoval už nespočetné množstvo konzultácií a prišiel som na to, že väčšina opakovala tie isté základné chyby, ktoré si teraz popíšeme.

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
3 najčastejšie chyby, ktoré na Instagrame robíte (asi) aj vy

Influenceri, živnostníci, malé aj veľké firmy, každý by určite chcel efektívne využiť silu Instagramu vo svoj prospech. A hlavne, každý by chcel milióny followerov. Ale ešte skôr ako prejdeme k rôznym stratégiám, ako ich získať, musíme si byť istý, že náš profil je na nových sledovateľov pripravený. V prvom rade teda musí byť profil “na úrovni”, až potom sa môžeme venovať stratégiám, ako naň dostať ľudí. A na záver sa môžeme venovať tomu, akým obsahom účet plniť a ako vďaka nemu vytvárať profit.

Profil treba optimalizovať

Hovorí sa, že prvý dojem je pomerne dôležitý, však? Určite to platí na Instagrame. Keď si otvorím váš profil, je to vaša vizitka, podľa ktorej sa rozhodnem, či vás budem sledovať. Dajte si preto záležať na tom a urobte všetko preto, aby sa ľudia rozhodli sledovať vás hneď, ako váš profil uvidia.

Medzi prvé a základné veci patrí:

  • Výber správneho typu profilu – creator alebo business (nie personal).
  • Profilová fotka – v prípade firmy to musí byť logo, v prípade osoby jej fotka. Znie to síce extrémne jednoducho, ale boli by ste prekvapení, koľko ľudí si na profilovú fotku dá nejaké veci, zvieratá alebo ich na fotke vôbec nevidno. Fotka musí byť kvalitná, ideálne vo svetlých farbách a musí byť jasné, kto na nej je.
  • BIO – tu uvádzame kto sme a čomu sa venujeme. Platí to pre firemný profil aj profil influencera. Tiež by ste tu mali uviesť dôvod, prečo váš profil sledovať.
  • Odkaz na web – verím, že každý vie, že tu môžete uviesť aj link na vašu web stránku alebo napríklad skupinu na Facebooku a podobne. Tu ale pozor! Pokiaľ ho tam uvediete len tak, málo kto naň klikne. Nezabudnite napísať prečo naň mám kliknúť, prípadne čo tam nájdem.
  • CTA – samozrejme by tu nemala chýbať výzva do akcie. Buď spojená s odkazom na váš web alebo výzva sledovať váš profil. Vyhnite sa ale suchým frázam ako: “Daj follow” a podobne. Vždy musíte uviesť aj dôvod alebo výhody. Čo získam, keď follow dám? Musíte to niečim podmieniť a kreativite sa medze nekladú. Pokojne buďte aj vtipný.
  • Výbery príbehov – obsah je síce samostatná kapitola, ale spomeniem tu aspoň to prvé, čo uvidíte po otvorení profilu. A medzi to taktiež patria práve výbery príbehov. Síce ich veľa ľudí nepozerá, ale váš profil vďaka ním vyzerá profesionálne, a keď sa s tým pekne vyhráte, vždy to môže byť na oko veľmi príťažlivé.

Váš profil je jedna veľká zbierka reklám

Predpokladám, že ani nie je potrebné povedať si viac. Jednoducho ste si pomýlili váš profil so skládkou reklám a propagácií. To žiaľ nie je najšťastnejšia stratégia. Ak chcete niečo promovať, otvorte si Facebook Ads Manager 😉

Druhou možnosťou je všetky propagačné veci pridávať do príbehov. Tam je to úplne v poriadku. Ale váš profil si tým nekazte, nevyzerá to dobre. Samozrejme nie je veľkou chybou pridať takýto typ príspevku raz za čas, avšak ten pomer by nemal byť horší ako ¼ v prospech bežných príspevkov.

Žiadna stratégia

Aby ste Instagram využívali správne, musíte si najprv určiť jasné ciele. Na čo vám vlastne je? A aké máte očakávania? Až keď budete poznať jasné odpovede na tieto otázky, môžete sa pustiť do práce.

Vhodnú stratégiu si nastavíte jedine v prípade, že dobre poznáte svoje ciele. A vďaka správnej stratégii dokážete rásť a ciele plniť. Ak viete, čo si od Instagramu sľubujete, začnite ho používať tak, aby to malo hlavu aj pätu.

V ďalších článkoch vám prezradím niekoľko tajných stratégií, ktoré pomohli mne aj našim klientom získať už státisíce sledovateľov. A hlavne, pomohli úspešne predať služby a produkty. Tak čo, vidíme sa na IG?

Zdieľať článok
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Pôsobí v oblasti marketingu už viac ako 12 rokov a špecializuje sa najmä na online marketing, konkrétne na tvorbu predajných stránok a sociálne siete. Sám na Instagrame získal viac ako 185 tis. sledovateľov a o svojich úspešných stratégiách prednášal stovkám ľudí v SR aj ČR. Dnes sa tiež začína sústrediť na málo poznaný buzzmarketing.

Explor Media
Tento článok ti prináša

Explor Media

Explor Media pomáha firmám aj jednotlivcom uspieť v online svete. Zabezpečuje kompletné služby, ako sú tvorba web stránok, online reklama, správa profilov na sociálnych sieťach, SEO, foto a video produkcia, e-mail marketing aj influencer marketing. Výnimočnou službou je buzzmarketing, ktorým sa žiadna iná spoločnosť nezaoberá.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Martina Gáherová Martina Gáherová
Social Media Manager
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok