Influenceri, živnostníci, malé aj veľké firmy, každý by určite chcel efektívne využiť silu Instagramu vo svoj prospech. A hlavne, každý by chcel milióny followerov. Ale ešte skôr ako prejdeme k rôznym stratégiám, ako ich získať, musíme si byť istý, že náš profil je na nových sledovateľov pripravený. V prvom rade teda musí byť profil “na úrovni”, až potom sa môžeme venovať stratégiám, ako naň dostať ľudí. A na záver sa môžeme venovať tomu, akým obsahom účet plniť a ako vďaka nemu vytvárať profit.
Profil treba optimalizovať
Hovorí sa, že prvý dojem je pomerne dôležitý, však? Určite to platí na Instagrame. Keď si otvorím váš profil, je to vaša vizitka, podľa ktorej sa rozhodnem, či vás budem sledovať. Dajte si preto záležať na tom a urobte všetko preto, aby sa ľudia rozhodli sledovať vás hneď, ako váš profil uvidia.
Medzi prvé a základné veci patrí:
- Výber správneho typu profilu – creator alebo business (nie personal).
- Profilová fotka – v prípade firmy to musí byť logo, v prípade osoby jej fotka. Znie to síce extrémne jednoducho, ale boli by ste prekvapení, koľko ľudí si na profilovú fotku dá nejaké veci, zvieratá alebo ich na fotke vôbec nevidno. Fotka musí byť kvalitná, ideálne vo svetlých farbách a musí byť jasné, kto na nej je.
- BIO – tu uvádzame kto sme a čomu sa venujeme. Platí to pre firemný profil aj profil influencera. Tiež by ste tu mali uviesť dôvod, prečo váš profil sledovať.
- Odkaz na web – verím, že každý vie, že tu môžete uviesť aj link na vašu web stránku alebo napríklad skupinu na Facebooku a podobne. Tu ale pozor! Pokiaľ ho tam uvediete len tak, málo kto naň klikne. Nezabudnite napísať prečo naň mám kliknúť, prípadne čo tam nájdem.
- CTA – samozrejme by tu nemala chýbať výzva do akcie. Buď spojená s odkazom na váš web alebo výzva sledovať váš profil. Vyhnite sa ale suchým frázam ako: “Daj follow” a podobne. Vždy musíte uviesť aj dôvod alebo výhody. Čo získam, keď follow dám? Musíte to niečim podmieniť a kreativite sa medze nekladú. Pokojne buďte aj vtipný.
- Výbery príbehov – obsah je síce samostatná kapitola, ale spomeniem tu aspoň to prvé, čo uvidíte po otvorení profilu. A medzi to taktiež patria práve výbery príbehov. Síce ich veľa ľudí nepozerá, ale váš profil vďaka ním vyzerá profesionálne, a keď sa s tým pekne vyhráte, vždy to môže byť na oko veľmi príťažlivé.
Váš profil je jedna veľká zbierka reklám
Predpokladám, že ani nie je potrebné povedať si viac. Jednoducho ste si pomýlili váš profil so skládkou reklám a propagácií. To žiaľ nie je najšťastnejšia stratégia. Ak chcete niečo promovať, otvorte si Facebook Ads Manager 😉
Druhou možnosťou je všetky propagačné veci pridávať do príbehov. Tam je to úplne v poriadku. Ale váš profil si tým nekazte, nevyzerá to dobre. Samozrejme nie je veľkou chybou pridať takýto typ príspevku raz za čas, avšak ten pomer by nemal byť horší ako ¼ v prospech bežných príspevkov.
Žiadna stratégia
Aby ste Instagram využívali správne, musíte si najprv určiť jasné ciele. Na čo vám vlastne je? A aké máte očakávania? Až keď budete poznať jasné odpovede na tieto otázky, môžete sa pustiť do práce.
Vhodnú stratégiu si nastavíte jedine v prípade, že dobre poznáte svoje ciele. A vďaka správnej stratégii dokážete rásť a ciele plniť. Ak viete, čo si od Instagramu sľubujete, začnite ho používať tak, aby to malo hlavu aj pätu.
V ďalších článkoch vám prezradím niekoľko tajných stratégií, ktoré pomohli mne aj našim klientom získať už státisíce sledovateľov. A hlavne, pomohli úspešne predať služby a produkty. Tak čo, vidíme sa na IG?