
Automatický dabing z češtiny
Vybraný tvorcovia na YouTube majú možnosť vo videách získať automatický AI dabing. Samozrejme, je to výpočtovo a serverovo veľmi náročné, preto YouTube „dabuje“ hlavne veľkých tvorcov.
Zaujímavé je, že Fizi netvorí videá v angličtine, ale v češtine. Napriek tomu YouTube predaboval jeho posledné videá do 23 jazykov vrátane japončiny, poľštiny či maďarčiny. Stačí si prepnúť dabing a funguje to.

Výsledky? Priam neuveriteľné
Fizi, ktorý tvorí videá hlavne pre deti, získal skoro 2 milióny nových odberateľov za menej ako 2 mesiace. Dokazuje to aj graf SocialBlade.

Screenshot 21.10.2025
Podľa SocialBlade mal v auguste agregovaných cca 800 miliónov videní všetkých videí. Dnes? Podľa oficiálneho čísla na YouTube cez 1,15 miliardy videní. Bežne mu pribúdalo mesačne cca 10 miliónov videní. Za posledné ani nie 2 mesiace to bolo cez 315 miliónov videní. To je 15-násobne viac ako bol jeho bežný výsledok.

Screenshot 21.10.2025
Čo to znamená premenené na peniaze? Z Fiziho je eurový milionár
Bežne sa neuvádza, koľko priemerne zarába YouTuber za jeden milión zobrazení. Pri česko-slovenskej a mladej cieľovke by bol môj kvalifikovaný odhad cca 1 000–1 300 € za milión zobrazení. To by znamenalo zárobok čisto z Youtube na úrovni cca 10 – 13 000 € mesačne. Predtým… ale čo dnes?
315 miliónov videí z celého sveta nevieme zvonku rozsegmentovať. Reklama na YouTube stojí menej v rozvojových krajinách ako napríklad v Japonsku, Nemecku či USA. Môj kvalifikovaný odhad je, že to bude zrejme okolo 2000 € za milíon videní – a to je pesimistický odhad. Sám SocialBlade sa rozchádza v odhadoch, koľko môže cca zarábať. Podľa môjho názoru to bude viac ako na Slovensku či v Česku.
Čiže za 315 miliónov videní, ktoré mal za posledné 2 mesiace, Fizi odhadom zarobil viac ako 600 000 €. A to sa držíme pri zemi.
Je to samozrejme odhad. Každopádne je to neuveriteľný skok, ktorý ukazuje silu globálneho mediálneho trhu.
Z detskej izby do celého sveta. A to doslova
S dostupnosťou AI dabingu naši lokálni tvorcovia nebudú poznať hranice. Tvoriť budú pre globálne publikum, nech hovoria akýmkoľvek jazykom. Už to nebude o „našom malom trhu“, ale o globálnom dosahu.
Samozrejme, vznikne hyper-konkurencia. No tí, čo budú tvoriť obsah kvalitne, si ľahšie nájdu svoje globálne publikum. Doteraz sa neoplatilo robiť obsah v slovenčine pre malé skupiny ľudí. Napríklad obsah pre zberateľov motýľov. Koľko ich je na Slovensku? 100? Netuším. Ale koľko ich je na celom svete? Milióny? A to sa už oplatí.
Je to jednoznačný krok vpred pri dostupnosti obsahu. No vzápätí dodávam aj to, že hoaxy a podvody na celosvetovej úrovni budú rásť podobne, ako Fiziho „YouTube money“ v posledných mesiacoch.










